Processpecialist Kundreskontran

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu för kunds räkning en processpecialist inom kundreskontran. Vår kund står inför ett spännande projekt, där ekonomiavdelningen ska flyttas till Sverige där både processer och organisation ska sättas. Tillsammans med både befintliga och nya kollegor blir du en del av ett nytt ekonomiteam. Rollen innebär ansvar för processerna inom kundreskontra. Huvudsaklig arbetsuppgift är att säkerställa att dagliga processer följs på ett effektivt sätt men också att djupdyka i detaljer och säkerställa en korrekt kundreskontra. Du kommer också vara en viktig del av projektet med att bygga upp processerna kring kundreskontra för den nya ekonomiavdelningen. Rollen innehar inte personalansvar men ansvarar för att arbetet med de dagliga processerna fungerar.
Tjänsten är på heltid med start omgående. Tjänsten är ett konsultuppdrag med chans till överrekrytering till vår kund efter 6 månader.


Huvudsakliga arbetsuppgifter
· Ansvar för processerna inom kundreskontra – helhet och detalj
· Arbeta med förbättring och effektivisering av processer
· Utreda differenser och felaktigheter
· Påminnelsehantering
· Service gentemot interna såväl som externa parter
· Ansvara för avstämning och rapportering av konton anslutna till kundreskontran
· Vid behov stötta upp i de dagliga processerna
· Delaktig inom organisatoriska förbättringsarbeten
Vem är du?
Vi söker dig som är ekonomiutbildad och med 2-5 års relevant yrkeserfarenhet, vilket innebär en god insyn i arbetet med kundreskontran. Därtill ska du ha goda förståelser i Microsoft Office och känna dig bekväm i nyttjandet av affärssystem och andra IT-verktyg.
Då rollen innebär att leda processarbetet är det av stor vikt att du är pedagogisk och besitter en god samarbetsförmåga. Då du skall arbeta med förbättringsarbeten förutsätter det att du som person är ansvarstagande, lösningsorienterad, noggrann, strukturerad och förmåga att se både helhet och detaljer.
För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef på Meritmind, Jenny Österberg på jenny.osterberg@meritmind.se. Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt.
Tänk på detta innan du skickar in din ansökan
· Din ansökan ska ej innehålla personuppgifter kring civilstatus, familjesituation/barn, etniskt ursprung, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexuell läggning
· Se till att namn och kontaktuppgifter står med på ditt CV
· Det endast är möjligt att bifoga ett dokument, lägg gärna CV och eventuellt personligt brev i samma fil
· Din ansökan skickas när du valt fil och klickar på öppna
Brightby Bemanning
Brightby Bemanning är Meritminds erbjudande av högkvalitativa bemanningstjänster inom ekonomi, bank, finans och försäkring. Meritmind är specialister på kvalificerade ekonomitjänster och datadriven styrning. Vi är ledande inom vår nisch och har förmodligen branschens största nätverk av ekonomer. Varje år söker ca 18 000 kandidater jobb via oss. Vi är i dagsläget 370 anställda och omsätter en halv miljard. Vår värderingsstyrda organisation kombinerar det kommersiella med omtanke. Läs mer på meritmind.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Brightby AB Göteborg
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 januari 2021
  • Ansök senast: 24 februari 2021

Postadress

Fredsgatan 1
Göteborg, 41107

Liknande jobb


21 november 2024