OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
ICA-koncernen (ICA AB) är ett av Nordens ledande detaljhandelsföretag med cirka 2 300 egna och handlarägda butiker i Sverige, Norge och Baltikum. I gruppen ingår försäljningsbolagen ICA Sverige, ICA Norge, Rimi Baltic och Etos. ICA erbjuder också finansiella tjänster till de svenska kunderna genom ICA Banken. ICA äger även hälften av Netto Marknad med drygt 80 butiker i Sverige. ICA AB är ett joint venture som ägs till 40 procent av Hakon Invest AB och till 60 procent av holländska Royal Ahold. Genom aktieägaravtal har ingen av parterna bestämmande inflytande över bolaget och har därmed lika rösträtt. Genom Royal Ahold är ICA AB en del av ett internationellt detaljhandelsnät. Mer information finns på http://www.ica.se Vi söker Dig som vill ta ett ansvar som processutvecklare inom vår utvecklingsavdelning inom Financial Shared Service Efficiency and Development etablerades under 2005 som nordisk utvecklingsorganisation inom Shared Services Nordic på Ekonomiavdelningen. Vi ansvarar för genomförandet av allt utvecklingsarbete inom ICAs Shared Services-organisation. I ansvaret ingår också att se till att våra stödsystem utvecklas i takt med förändrade behov. Exempel på sådana stödsystem är ekonomisystem, lönesystem, budgetsystem och Information Warehouse. Arbetsuppgifter: Som processutvecklare arbetar du mestadels i projekt, vilka normalt omfattar antingen administrativ utveckling/effektivisering inom Shared Services Nordic-organisationen, eller utvecklingsprojekt inom andra verksamhetsområden där det finns administrativa utmaningar att hantera. Till största delen handlar arbetet om att utveckla och implementera nya eller anpassade arbetsrutiner och/eller systemstöd. I arbetet kan det förutom rutiner och systemstöd även ingå att leverera rutinbeskrivningar och utbildningar till slutanvändarna i verksamheten. I din roll som processutvecklare är Du ofta den person som koordinerar och fungerar som en brygga mellan verksamheten och IT i våra gemensamma projekt. Din profil: Du bör ha civilekonomexamen eller motsvarande, helst med inriktning på redovisning. Vi värdesätter tidigare erfarenhet av utveckling och implementering av ekonomisystem eller andra typer av administrativa verktyg. Du måste kunna fungera och få saker gjorda såväl i strukturerade som i ostrukturerade situationer och hantera att arbeta mot deadlines i pressade projekt. Stresstålighet är viktigt. Då en viktig roll för dig som processutvecklare är att kommunicera och lära ut nya arbetssätt och systemstöd är det viktigt att du har god förmåga att uttrycka dig, både i skrift och tal. En tydlig och enkel kommunikation tillsammans med god struktureringsförmåga är viktigt. Beroende på Din kompetens och behoven i resp projekt kan Din roll vara såväl projektledare som projektdeltagare. Eftersom vi jobbar i en nordisk organisation bör Du räkna med resor till Norge, liksom inom Sverige. Inom ICA-koncernen tillämpas drogtestning i samband med rekryteringsförfarandet Låter det intressant? Gå in på www.ica.se och registrera din ansökan, du hittar lediga jobb under Om ICA. Kontaktperson: Björn Sjögren, Chef Shared Services Efficiency and Development