OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi befinner oss på en spännande tillväxtresa där vi växer så det knakar. Till vårt strategiska team inom Inköpsavdelningen söker vi en Processutvecklare för Product Life Management (PLM) som vill bidra till långsiktig effektivitet och kvalitet genom att säkerställa effektiva processer och systemstöd genom hela produktens liv – från idé till utvecklad produkt och utfasning.
Det här gör man som Processutvecklare PLM
Som Processutvecklare PLM arbetar du med kartläggning, utveckling samt dokumentation av arbetsprocessen samt anpassningen av vårt systemstöd inom PLM. Du kommer vara systemansvarig för vårt interna systemstöd vilket är en central del i vår produktutveckling som planeringsverktyg och hållare av information som sedan ligger som grund för andra funktioner. Du arbetar med prioriteringsarbete kopplat till verksamhetens behov av systemutveckling tillsammans med samarbetspartners inom IT och hos systemleverantören.
Det här är din bakgrund och dina erfarenheter
Vi söker dig med 3-5 års arbetslivserfarenhet eller längre gällande processkartläggning och löpande processförbättringar. Vi ser gärna att du har erfarenheter som gett förståelse för inköp och produktframtagning samt ansvar för systemstöd för motsvarande uppgifter. Erfarenhet inom retail är vidare meriterande. Du har hög datormognad samt behärskar engelska mycket väl i både tal och skrift.
Det här är du som person
Du kommer ha en viktig roll i utveckling- och förbättringsarbetet inom processutveckling i PLM vilket förutsätter att du är mål- och lösningsorienterad och stimuleras av att medverka till utveckling. Du är strukturerad och noggrann i ditt arbetssätt och har förmåga att förstå vikten av detaljer i relation till helheten. Du har ett flexibelt förhållningssätt som du kombinerar med uthållighet för att ta arbetsuppgifter i mål. Du är prestigelös i ditt sätt att vara och trivs med att samarbete både inom och utanför den grupp du tillhör.
Bra att veta
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med 6 månaders provanställning med placering på Julas huvudkontor i Skara. Jula rör sig mot ett mer flexibelt arbetssätt och därmed finns möjlighet till delvis distansarbete. Startdatum: Snarast eller enligt överenskommelse. Jula har kollektivavtal med Unionen för tjänstemän.
Så här söker du
Sista ansökningsdag är 2022-01-09. Frågor besvaras av Nichlas Liljegren, Strategisk inköpschef, nichlas.liljegren@jula.se. Vi arbetar med löpande urval under ansökningstiden.
Vi är en arbetsplats som präglas av gemenskap och nyfikenhet. Är du intresserad av att vara med på resan – välkommen med din ansökan!