OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ellevio är ett av Sveriges största energibolag och därmed en viktig möjliggörare för klimatomställningen. Till år 2045 väntas elförbrukningen i Sverige mer än fördubblas. Det innebär att investeringar i vårt elnät är något av det viktigaste vi gör. Vi genomför omfattande investeringsprojekt för att modernisera, digitalisera, vädersäkra och bygga ut elnäten samt skapa förutsättningar för anslutning av ny fossilfri produktion. Vi tror på en ljus och hållbar framtid, gör du?
Om rollen som processutvecklare inom drift och kundservice
Rollen som processutvecklare är en mångsidig och samarbetsinriktad roll med nära samverkan med flera interna avdelningar och funktioner samt vår externa kundservicepartner. Du ansvarar för processen ”hantera kundrelationer,” som omfattar den information som går ut från driftcentralen till kunderna, samt hur vi hanterar deras svar och feedback. I din vardag arbetar du både med dagliga operativa frågor och utveckling av processen. Du koordinerar förbättringsaktiviteter och ansvarar för att ta fram och hålla i utbildningar, som kan hållas antingen på Ellevios kontor eller hos vår externa kundservicepartner, vilket innebär att resor ingår i tjänsten.
Du har en nyckelroll i samordningen mellan driftcentralen och kundservice, där du hanterar information och förbättringsförslag från båda funktionerna och implementerar de lösningar som passar processen bäst. Du bidrar också med egna förbättringsförslag och trivs med att arbeta både självständigt och i samarbete med andra. Dessutom ansvarar du för att ta fram och följa upp nyckeltal relaterade till avbrottsinformation som påverkar våra kunder.
Vem är du?
För att du ska passa och trivas som processutvecklare söker vi dig med starkt kundfokus som trivs med att förbättra kundupplevelsen och hitta kreativa lösningar. Du planerar och organiserar ditt arbete effektivt och har förmågan att hantera både dagliga operativa frågor och långsiktiga projekt. Samarbete är viktigt för dig, och du bygger starka relationer med både kollegor och externa partners, samtidigt som du kan arbeta självständigt. Din kommunikation är tydlig och engagerande, och du trivs med att hålla utbildningar och förklara komplexa processer på ett enkelt sätt.
Vi söker dig som har:
• Erfarenhet av kundkontakt, gärna från en händelsestyrd verksamhet som kundservice, är värdefullt.
• Du har förmågan att självständigt identifiera och prioritera förbättringsinitiativ.
• Erfarenhet av att utveckla utbildningsmaterial och hålla utbildningar är meriterande.
• Erfarenhet från elnätsverksamhet, särskilt inom drift och underhåll, är en stor fördel.
• Du kommunicerar flytande i både tal och skrift på svenska.
• Erfarenhet av att leda förbättringsprojekt och ta fram samt utveckla nyckeltal ses som meriterande
Ellevio som arbetsgivare
Det är viktigt för oss att medarbetare trivs, känner engagemang och drivs av viljan att kontinuerligt lära nytt och utvecklas. Endast då kan vi tillsammans nå vår vision om en ljus och hållbar framtid. Hos oss får du unika möjligheter att både påverka företaget i stort och din egen karriär. Ett fint bevis på det är att vi mottagit utmärkelsen Sveriges mest attraktiva arbetsgivare 2023 och blivit utnämnda till Karriärföretag 2021, 2022, 2023 och 2024.
Om du vill ta reda på mer
• Vem gör vad när Ellevio elektrifierar Sverige?
• Möt några av dina blivande kollegor
• Läs mer om vårt erbjudande till anställda
• Läs mer om vår rekryteringsprocess
Bra för dig att veta!
Vi vill tillsätta våra tjänster så snart vi hittar en bra match och därför rekommenderar vi dig att inte vänta med att skicka in din ansökan. Gillar du det du har läst hittills och vill vara med på vår resa framåt – skicka in ditt CV eller Linkedinprofil senast den 15/11.
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Barbro Ronnedahl på barbro.ronnedahl@ellevio.se eller på tel. 070-875 91 02 eller vår rekryterare Peter Priklonsky på peter.priklonsky@ellevio.se eller på tel. 073-302 94 17.
Då vi är en samhällsviktig verksamhet genomför vi alltid bakgrundskontroller på samtliga slutkandidater. Kontakta vår rekryterare om du vill ha mer information om våra bakgrundskontroller.
Om den aktuella tjänsten är inplacerad i säkerhetsklass genomför vi, i enlighet med säkerhetsskyddslagen (2018:585,) en säkerhetsprövning med registerkontroll innan anställning. Om du söker en tjänst hos oss som kan komma att krigsplaceras får du information om det i samband med din anställning.
Kontaktpersoner på detta företaget
Anna Setterberg
87,642,583
Joakim Pergefors Eriksson
08-7642534
Håkan Kempel
+46730211833
Malin Magnusson
+46767806864