OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om konsultuppdraget
- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: ca. 8 månader
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Uppdragsstart: Enl. ök.
- Omfattning: 50-70%
- OBS! Det är väldigt viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.
Bakgrund
Konsulten ska genom en enhetlig process och ett effektivt arbetssätt utveckla metodiken och ge stöd till enhetschefen som utvecklar och innehar rollen parallellt med implementering av standardiserade arbetssätt. För att trivas i rollen ser de att du är:
- prestigelös, affärsmässig, målmedveten och lösningsorienterad.
- bekväm med att ha många kontaktytor inom organisationen.
- strukturerad och har god förmåga att prioritera i stressade situationer.
- en god kommunikatör och har förmågan att skapa engagemang och delaktighet.
Arbetsuppgifter
I arbetsuppgifterna ingår att utveckla rollen och ge operativt stöd till enhetschef inom detta arbetsområde bland annat att:
- Utveckla rollen och ta fram standardiserade arbetssätt.
- Ge operativt stöd i intressentdialoger, t.ex. genom att förbereda och facilitera möten.
- Dokumentera berörda funktioner och roller samt deras ansvarsområden.
- Ta fram instruktioner och anvisningar som är nödvändiga för en etablerad arbetsprocess.
- Implementera process/er.
- Krav på leverans
Löpande leverans under uppdragstiden av bl.a. nedanstående:
- Tagit fram en rollbeskrivning och strukturerade arbetssätt för en optimerad intressentdialog
- Genomföra en målgruppsanalys
- Kartlägga beslutsprocesser och ansvariga för respektive nyckelintressent
- Dokumentera berörda funktioner och roller samt deras ansvarsområden.
- Ta fram instruktioner och anvisningar som är nödvändiga för en etablerad arbetsprocess.
- Ta fram en plan för implementering
Säkerhetsprövning
Säkerhetsprövning av leverantör och konsult kan komma att krävas med anledning av att konsulten kommer hantera hemliga uppgifter. För aktuellt uppdrag krävs säkerhetsskyddsavtal 2 med leverantören samt registerkontroll av aktuell konsult för uppdraget. Processen för upprättande av SUA-avtal beräknas ta ca 8 till 10 veckor men kan både ta längre och kortare tid. Om upprättandet av SUA-avtal och registerkontroll blir klar innan angiven tidplan för uppdragsstart ser Kunden gärna att konsulten påbörjar sitt uppdrag tidigare i överenskommelse med aktuell beställare från Kunden.
Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
- Det skall framgå av CV att konsulten har en akademisk examen inom ekonomi eller teknik.
- Konsulten skall behärska svenska i tal och skrift.
- Det skall framgå av CV att konsulten har minst 10 års arbetslivserfarenhet av att för förändringsledning* inom en verksamhet. Ska redogöra för tre referensuppdrag som styrker att kravet uppfylls.
- Konsulten skall ha arbetslivserfarenhet av att implementera de lösningar och resultat som tas fram i samband med en utredning avseende verksamhets- och/eller organisationsutveckling.
- Det skall framgå av CV att konsulten har minst 10 års arbetslivserfarenhet inom el/energibranschen.
Med förändringsledning avses ett strukturerat tillvägagångssätt för att ledsaga individer, grupper och organisationer från nuläget till ett önskvärt framtida läge.
Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):
- Konsulten bör ha erfarenhet av att ge råd och stöd till ledningsgrupper och/eller andra chefsnivåer inom myndigheter med minst 500 anställda.
- Konsulten ska ha dokumenterad erfarenhet intressentdialog och/eller påverkansarbete inom offentlig sektor.
Annat
Nedanstående personliga egenskaper säkerställs via referenser och vid eventuell intervju. Kunden förbehåller sig rätten att kontakta egna relevanta referenser (än de som leverantören själv angivit) för att säkerställa uppfyllande av krav.
- God samarbetsförmåga och initiativförmåga
- Flexibel och anpassningsbar efter arbetsbelastning
- Utåtriktad och tydlig i sin kommunikation
- Ödmjuk och ha lätt för att skapa förtroende
- Arbetar självständigt och målinriktat
- Fallenhet för administrativa arbetsuppgifter
- Förmåga att arbeta i grupp
______________________
Hur du kommer vidare
- Sök uppdraget genom denna annons
- I ansökan anger du ett kravställt timpris
- Lägg in ett CV i word-format
- Vi återkopplar genom plattformen om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss via plattformen.
Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken kunden är i god tid.
Om Shaya Solutions
Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.
Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag i hela Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Vårt motto är därför Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.
Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.
Annonsförsäljare undanbedes.
Kontaktpersoner på detta företaget
Joseph Öberg Shaya
Ellen Falkenström