OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Posten Logistik söker Process- och verksamhetsutvecklare inom Inköp & Leverantörsbetalningar Posten Logistik erbjuder konkurrenskraftiga och attraktiva logistiklösningar samt paket-, pall och expresstjänster.Vi löser företags logistiska utmaningar och ser till att de får sina produkter distribuerade snabbt och effektivt.Vi finns i hela Norden och har samarbetspartners i hela världen.Posten Logistik AB är ett helägt dotterbolag till Posten AB.Bolaget har cirka 6 000 medarbetare.Besök oss gärna på www.posten.se/logistik.Mångfald är en naturlig del i Postenkoncernens verksamhet.Vi välkomnar gärna dig som liksom vi ser på olikheter som en styrka och en förutsättning för konkurrenskraft och tillväxt. Enheten Ekonomi & Finans ansvarar för ekonomi- och finansprocesserna inom Posten Logistik.Vi har funktionsansvaret för styrning/planering, kalkylering, redovisning, kundfakturering, inköp/leverantörsbetalning, internationell clearing, processtyrning samt miljöarbetet.Vi arbetar internationellt med huvudkontor i Solna.Vi söker dig som vill vara med och utveckla vår verksamhet inom inköp och leverantörsbetalningar.Arbetsuppgifter: Som Process- och verksamhetsutvecklare inom Inköp & Leverantörsbetalningar har du ett internationellt funktionsansvar för processerna kring inköp och leverantörsbetalningar.Det är ditt ansvar att våra processer, affärssystem, rutiner och avtal implementeras, används och följs upp på alla våra enheter i Europa.Målet är att uppnå maximal affärsnytta, kvalitet och effektivitet. Du kommer bl a arbeta med att: oKvalitetssäkra och följa upp inköps- och leverantörsbetalningsprocesserna oInitiera analyser för att identifiera processförbättringar och genomföra beslutade processförändringar oSamordna utvecklingsbehov från alla länder inom affärsområdet * Koordinera inköpsbehovet och samordna affärsområdets krav vid koncernupphandlingar * Förvalta och utveckla processsbeskrivningar/instruktioner/regler/verktyg * Ta fram förslag på lämpliga mål, mått och mätpunkter för uppföljning av processen * Kontinuerligt följa upp utfall av processmätning gentemot processmål * Kravställa systemstöd Placeringsort Solna.Din bakgrund: Du har högskoleexamen eller motsvarande och bred erfarenhet och kunskap om ekonomi- och finansprocesser.Projektledarerfarenhet och erfarenhet av inköpsarbete är viktigt.Du behärskar engelska i både tal och skrift.Som person är du analytisk, resultatorienterad och strukturerad.Du är bra på att kommunicera och van att initiera och driva förändringar.Dialog och engagemang är viktigt för att du ska lyckas i rollen.Du har en helhetssyn, ett strategiskt tänkande och en bra samarbetsförmåga.Så här söker du tjänsten I det här uppdraget samarbetar Posten med Academic Search.Du ansöker till tjänsten genom att klicka på länken nedan där du bifogar personligt brev och CV.Urval och intervjuer sker löpande i denna rekryteringsprocess, ansök därför så snart som möjligt.
Kontaktpersoner på detta företaget
Andreaz Karlsson
08-555 15 724