OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Posten Logistik söker Process- och verksamhetsutvecklare inom kundfakturering Vi söker dig som vill vara med på resan att skapa ett samlat Nordiskt logistikerbjudande genom att leda utvecklingen och effektiviseringen av vår kundfaktureringsprocess.OM POSTEN LOGISTIK Posten Logistik erbjuder konkurrenskraftiga och attraktiva logistiklösningar samt paket-, pall och expresstjänster.Vi löser företags logistiska utmaningar och ser till att de får sina produkter distribuerade snabbt och effektivt.Vi finns i hela Norden och har samarbetspartners i hela världen.Posten Logistik AB är ett helägt dotterbolag till Posten AB.Bolaget har cirka 6 000 medarbetare.Vi befinner oss i ett stort förändringsarbete med målet att utveckla ett samlat nordiskt logistikerbjudande.Besök oss gärna på www.posten.se/logistik.Mångfald är en naturlig del i Postenkoncernens verksamhet.Vi välkomnar gärna dig som liksom vi ser på olikheter som en styrka och en förutsättning för konkurrenskraft och tillväxt. OM TJÄNSTEN: Till vår enhet Ekonomi & Finans, som ansvarar för ekonomi- och finansprocesserna inom Posten Logistik, söker vi nu dig som vill arbeta med process- och verksamhetsutveckling inom kundfakturering.Vi har funktionsansvaret för styrning/planering, kalkylering, redovisning, kundfakturering, inköp/leverantörsbetalning, internationell clearing, processtyrning samt miljöarbetet.Vi arbetar internationellt med huvudkontor i Solna.Som Process- och verksamhetsutvecklare inom kundfakturering har du ett internationellt funktionsansvar för processerna kring kundfakturering.Det är ditt ansvar att våra processer, affärssystem och rutiner implementeras, används och följs upp på alla våra enheter.Målet är att uppnå maximal affärsnytta, kvalitet och effektivitet. Du kommer bl a arbeta med att: * Kvalitetssäkra och följa upp kundfaktureringsprocesserna * Förändringsledning * Initiera analyser för att identifiera processförbättringar och genomföra beslutade processförändringar * Samordna utvecklingsbehov från alla länder inom affärsområdet * Koordinera och samordna affärsområdets krav och behov mot koncerngemensamma enheter * Förvalta och utveckla processbeskrivningar/instruktioner/regler/verktyg * Ta fram förslag på lämpliga mål, mått och mätpunkter för uppföljning av processen * Kontinuerligt följa upp utfall av processmätning gentemot processmål * Kravställa systemstöd DIN BAKGRUND Du har högskoleexamen eller motsvarande och bred erfarenhet och kunskap om ekonomi- och finansprocesser.Projektledarerfarenhet och erfarenhet av kundfaktureringsprocessen är viktigt.Vi ser gärna att du har vana av att driva förändringsprocesser inom området och att du har erfarenhet av att verka i större organisationer.Du behärskar engelska i både tal och skrift.Som person är du analytisk, resultatorienterad och strukturerad.Du är bra på att kommunicera och van att initiera och driva förändringar.Dialog och engagemang är viktigt för att du ska lyckas i rollen.Du har en helhetssyn, ett strategiskt tänkande och en bra samarbetsförmåga.OM ANSÖKAN I det här uppdraget samarbetar Posten med Academic Search.Urval och intervjuer sker löpande i denna rekryteringsprocess, ansök därför så snart som möjligt, dock senast 9 maj 2010.Ansök via: http://secure.academicsearch.se/internet/apforms.nsf/Application?openform&taskid=ASID84QGXU&advertid=ASID84QGYJ
Kontaktpersoner på detta företaget
Andreaz Karlsson
08-555 15 724