OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
ICA-koncernen är ett av Nordens ledande detaljhandelsföretag med cirka 2 300 egna och handlarägda butiker i Sverige och Norge. I gruppen ingår försäljningsbolag: ICA Sverige, ICA Norge och Etos. ICA Meny bedriver distribution till restauranger, storkök och servicehandel. ICA erbjuder också finansiella tjänster till de svenska kunderna genom ICA Banken. Infrastruktur & Logstikutveckling söker till avdelningen Verksamhetsutveckling en ansvarig för processutveckling logistik. Arbetsuppgifter: Processarbetet består av tre huvudområden: Utveckling, Uppföljning/Styrning och Förvaltning. Du blir ansvarig för att på ett strukturerat sätt utveckla verksamhetens processer. Att följa upp processkvalitet och leda ett systematiskt förbättringsarbete. Att supportera linjeorganisationen i arbetet avseende styrning mot uppsatta processmål och nyckeltal. Att identifiera förbättringspotentialer och skapa genomförandeplaner. Resor förekommer främst inom Sverige och Norge. Din profil: Du har erfarenhet av operativ verksamhetsutveckling. Du har goda kunskaper om verktyg, metoder och modeller för ett strukturerat angreppssätt avseende processtyrning och utveckling. Högskoleutbildning inom kvalitetsarbete eller motsvarande är meriterande. Du har goda kunskaper i engelska och kan uttrycka dig i tal och skrift. Inom ICA-koncernen tillämpas drogtestning i samband med rekryteringsförfarandet.