OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Välkommen till händelsernas centrum. Här arbetar du på regeringens uppdrag och på en myndighet som just nu behövs mer än någonsin. Som experter på alla typer av arbetsmarknadsfrågor bidrar vi med allt från analyser till konkreta insatser som gör att fler människor snabbare och lättare hittar jobb. Nu utvecklar vi nya arbetssätt, nya lösningar och nya sätt att samarbeta med olika aktörer i hela landet. Därför behövs fler engagerade medarbetare som vill vara med och driva förändring inom viktiga områden – är du en av dem?
Sektionens/enhetens uppdrag
Ekonomiavdelningen bidrar till detta genom att säkerställa att Arbetsförmedlingens medel används på ett effektivt och rättssäkert sätt.
Avdelningen tillhör Arbetsförmedlingens huvudkontor.
Vi söker nu fyra processutvecklare till enheten Redovisning och Rapportering. Tjänsterna är aktuella inom tjänsteområdet som bland annat ansvarar för E-handel och ersättningar till kunder och leverantörer. Vi vill ligga i framkant och för att kunna driva på utveckling framåt i ännu högre takt behöver vi drivna processutvecklare som kommer att arbeta med att utveckla effektiviseringen och automatiseringen av våra processer inom ekonomiadministrationen. Vi söker dig som vill vara med och bidra till verksamhetsnytta och vara med och skapa en modern digitaliserad myndighet. Hos oss kommer du ingå i en enhet med många olika kompetenser och erfarenheter.
Beskrivning av tjänsten
Som processutvecklare har du en mycket central roll på redovisningsenheten för utveckling av verksamheten mot automatisering och digitalisering. Du utvecklar bland annat processer inom enhetens redovisning och E-handelsflöde. Du ska ha lätt för att sätta dig in i ett flöde oavsett om det handlar om fakturahantering, E-handel, avstämningar bokslut, projekt eller andra relevanta uppgifter. Rollen som processutvecklare är inom ekonomiområdet och innebär att utveckla processer med systemstöd samt utveckla verksamhet och tjänster och vara drivande i dessa frågor.
I din roll kommer du att leda och driva utvecklingsarbete både individuellt, men också i arbetsgrupper och föreslå förändringar utifrån kartläggning och analyser. Vi förutsätter också att nya processer tas fram efter genomförda konsekvensanalyser. Rollen kräver också att du styr och leder arbetsgrupper som ska utveckla processer tillsammans med dig och du jobbar med uppföljning. Förutom att leda egna utvecklingsinitiativ utifrån ditt perspektiv i enhetens processer kommer du också driva ledningsgruppens prioriterade utvecklingsområden i syfte att digitalisera och automatisera. Du kommer ha en samordnande roll i projekt där flera avdelningar på myndigheten kan ingå, exempelvis IT-avdelningen då stor del av våra utvecklingsarbeten är systemberoende. Du kommer också vara den som samordnar och initierar samarbeten med partners och kunder utanför myndigheten för att få med kundinsikter och kunna utveckla processerna.
Grundläggande krav för tjänsten
- Universitets- eller högskoleutbildning om 180hp/120p, gärna inom ekonomi eller systemvetenskap
- Erfarenhet av ekonomiarbete
- Erfarenhet från e-handel
- Erfarenhet av processkartläggning och/eller process- och verksamhetsutveckling
Övriga meriter för tjänsten
- Erfarenhet av att arbetat inom offentlig sektor eller i en komplex organisation
- Erfarenhet av verksamhetsutveckling
Som person trivs du i en miljö där alla svar ännu inte finns. Med drivkraft och förmåga skapar du ditt eget nätverk och trivs med att delta i formella och informella nätverk i syfte att hitta nya lösningar. Du arbetar värdedrivet och inkluderande samtidigt som du arbetar mot vision, visar passion, nyfikenhet och inspirerar människor runt om dig.
Vi ser gärna att du som söker denna tjänst har god förmåga att se helheten, vara nytänkande och lösningsorienterad. Du har lätt för att skapa kontakter och är kommunikativ och lyhörd. Du har en god pedagogisk förmåga och uttrycker dig väl i tal och skrift. För att lyckas i rollen behöver du ha en mycket god analytisk förmåga.
Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarskap och chefskap:
Medarbetare på Arbetsförmedlingen:
- Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten
- Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser
- Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring
Vårt erbjudande
För tjänsterna är anställningsformen tillsvidare, heltid. Tillträde enligt överenskommelse. Placeringsort Kristinehamn alt. Solna.
Vi har goda förmåner, med bra semesteravtal, flextid, möjlighet till friskvård på arbetstid samt friskvårdsbidrag. Hos oss finns ett stort engagemang, alla som arbetar här vill göra en insats. Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår hemsida www.arbetsformedlingen.se.
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2021-08-26 märkt med Af-2021/0061 9095. Du ansöker genom att klicka på knappen ”ansök” nedan. Bifoga ditt CV och ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet, samt betyg/intyg som styrker kraven på högskolepoäng och arbetslivserfarenhet i din ansökan.
På Arbetsförmedlingen tillämpas en evidensbaserad rekryteringsprocess. Detta innebär att vi använder vetenskapligt förankrade urvalsmetoder för att bedöma vilken kandidat som är mest lämplig för tjänsten. Urvalstest kan förekomma och vi kommer ge dig mer information om processen via e-post efter ansökan.
Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk.