Processutvecklare till Ekonomiavdelningen i Kristinehamn

Processutvecklare till Ekonomiavdelningen i Kristinehamn

Arbetsbeskrivning

Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta framåt. Vill du bli en av oss?




Ekonomiavdelningen, Enheten Redovisning och Rapportering

Vi söker 5 drivna, utvecklingsinriktade  och lösningsfokuserade processutvecklare till enheten Redovisning och Rapportering, som har ett övergripande ansvar för kvalitet och effektivitet i myndighetens redovisning och ekonomiadministration.

Enheten är organiserad under arbetsförmedlingens ekonomiavdelning och i Kristinehamn arbetar ca 80 medarbetare med bland annat leverantörsfakturor, e-handel, kundfakturor, betalningar, anläggningsredovisning, löpande bokföring samt bokslut. På enheten arbetar vi arbetar i snabb takt med utveckling och  automatisering av processerna för myndighetens leverantörsfakturor och e-handelsflöden.

Vi behöver nu stärka upp våra team med flera processutvecklare  som kan hjälpa oss att driva pågående utvecklingsinitiativ framåt, samt genom att arbeta i våra löpande fakturaflöden kan identifiera och driva nya förslag inom effektiviserings- och utveckling framåt. Du arbetar med ett brett kontaktnät,

både internt och externt för att nå våra mål och driva projekt i hamn.

 

Arbetsuppgifter

- Initiera förbättringsförslag
- Processutveckling
- Leda mindre projekt
- Driva förändring-/utvecklingsarbete
- Dokumentation av arbetssätt och rutiner
- Arbete i löpande fakturahantering
- Ärendehantering mot interna och externa kunder



Tjänsten som processutvecklare är bred och du ges möjlighet att arbeta med varierande arbetsuppgifter med stora utvecklingsmöjligheter.

 

Kvalifikationer och kravprofil

Du ska ha:

- Högskoleutbildning om minst tre år, inom ekonomi eller systemvetenskap
- Erfarenhet av processutveckling

 

Meriterande:

- Erfarenhet av e-handel
- Erfarenhet av att ha arbetat med inköpsrelaterade frågor
- Erfarenhet av projektledning

 

Personliga egenskaper:

Du trivs med att driva utveckling, att jobba med ständiga förbättringar och bidra till smartare arbetssätt och effektivare processer. Denna roll kräver att du är van och driven att jobba självständigt men också tillsammans med andra. Du har förmåga att skapa och upprätthålla goda relationer. Det är av mycket stor vikt att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift och har en bra kommunikativ förmåga. Du är noggrann och gillar att genomföra saker i ett stundtals högt tempo och har lätt att se din roll i våra processer.

Samarbete, engagemang och pedagogisk förmåga värderas högt. Vi söker dig som har ett genuint intresse av verksamhetsutveckling och håller dig uppdaterad inom området.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarskap och chefskap:

Medarbetare på Arbetsförmedlingen:

Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten

Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser

Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring

Övrigt

Placeringsort, Kristinehamn med tillträde så snart som möjligt. Anställningen är tillsvidareanställning och vi tillämpar 6 månaders provanställning. Vi har goda förmåner, med bra semesteravtal, flextid, möjlighet till friskvård på arbetstid samt friskvårdsbidrag. Hos oss finns ett stort engagemang, alla som arbetar här vill göra en insats. Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår hemsida www.arbetsformedlingen.se.

Ansökan
Välkommen in med din ansökan elektroniskt senast 2022-01-02 via vårt rekryteringssystem. Märk ansökan med Af-2021/0098 9957. Bifoga ett CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet, ett personligt brev samt intyg/betyg. När du skickar din ansökan kommer du att få svara på några urvalsfrågor elektroniskt. Vi arbetar enligt kompetensbaserad rekryteringsprocess, där urvalet sker vi flera steg via kvalifikationer, arbetspsykologiska tester och kompetensbedömning, intervjuer samt referenstagning. 

 

 

Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk.

Sammanfattning

Liknande jobb


VA-handläggare

VA-handläggare

22 november 2024

Utredare föräldraskapsstöd, med erfarenhet av forskning och  kunskapsarbete

Utredare föräldraskapsstöd, med erfarenhet av forskning och kunskapsarbete

22 november 2024

Utredare inom föräldraskapsstöd, inriktning brottsförebyggande

Utredare inom föräldraskapsstöd, inriktning brottsförebyggande

22 november 2024

22 november 2024