Processutvecklare till vår kund i Sundbyberg

Processutvecklare till vår kund i Sundbyberg

Arbetsbeskrivning

Uppdragsbeskrivning

För vår kunds räkning söker vi nu en erfaren processutvecklare för att stärka enheten Vekrsamhetsutveckling. Som processutvecklare kommer du att ha en central roll i flera parallella uppdrag av varierande omfattning och längd, och bidra till att förbättra och utveckla deras processer.

Arbetsuppgifter:


Processkartläggning Nuläge, via exempelvis intervjuer och workshops
Analysarbete av processer (nulägesanalys) och framtagande av önskat Ny-läge för processer
Utveckling av nya processer
Processrevidering
Processetablering
Delta i uppdrag för att definiera och implementera ramverk för processutveckling hos vår kund
Planera kommande förändringsarbete inom processarbete
Förändringsledning kopplat till processimplementation
Dokumentera metoder och arbetssätt
Utbildning i processer
Projekt-/uppdragsledning


Obligatoriska krav

Minst 1 års erfarenhet av att jobba inom energibranschen.
Minst 1 års erfarenhet av att jobba på en DSO eller TSO.
Minst 2 års erfarenhet av att arbeta på myndighet eller på statligt bolag
Minst 4 års erfarenhet av att arbeta med projekt/processer inom IT för digitalisering av processer.
Minst 10 års erfarenhet av process- och verksamhetsutveckling i större organisationer.
Minst 5 års erfarenhet av att leda och driva processutveckling, inklusive att 
samla in och hantera krav i uppdrag
utveckla, revidera respektive implementera processer
arbeta med processkartläggning och -analys för Nuläge och önskat Nyläge
planera förändringsarbete och genomföra förändringsledning kopplad till processer.
Minst 5 års erfarenhet av att planera, facilitera och genomföra workshops med verksamheten.
Minst 5 års vana av att identifiera behov, ta fram förslag på och implementera nyckeltal till processerna.
Minst 5 års vana av att samla in information och data från interna och externa intressenter.
Minst 2 års vana av att arbeta med processmodellering i Astrakan.


Mervärdeskrav

Minst 3 års erfarenhet av att arbeta aktivt med förändringsledning inom uppdrag eller i linjen.
Minst 3 års arbetslivserfarenhet av att utforma och genomföra utbildningar inom processområdet eller IT.
Minst 5 års arbetslivserfarenhet av att arbeta med agila metoder.
Minst 2 års arbetslivserfarenhet av att arbeta med verksamhetsarkitektur.


Din ansökan

Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning.

Om oss

Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Quest Consulting Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 november 2024
  • Ansök senast: 29 november 2024

Liknande jobb


4 november 2024

Erfaren Elkraftsingenjör

Erfaren Elkraftsingenjör

11 oktober 2024