OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Invacare Corporation (NYSE: IVC), headquartered in Elyria, Ohio, is the global leader in the manufacture and distribution of innovative home and long-term care medical products that promote recovery and active lifestyles. The Company has 4700 associates and markets its products in approximately 100 countries around the world. For more information about the Company and its products, visit Invacare's website at www.invacare.com.
Utmaningar, ansvar och påverkan
Invacare Rea i Diö söker en kollega till Procurementteamet
Vill du vara med och säkerställa vårt lager för vår produktion? Har du stenkoll på volymer, lagernivåer och gillar att få hem produkter i rätt tid? Invacare är en global marknadsledare och är känd för sina innovativa tekniska hjälpmedel av hög kvalitet, som höjer människors livskvalitet. Nu söker vi en engagerad och nyfiken Procurement Agent till vårt härliga team!
Ansvarsområden:
• Orderläggning av inköpsordrar
• Bevakning av inköpsordrar mot leverantörer
• Följa upp och åtgärda problem som uppstår i leveransflödet
• Utskick av prognoser till leverantörer
• Proaktivt supportera organisationen i inköpsrelaterade frågor
• Vana av att arbeta med materialplanering i affärssystem
• Delta i vissa projektarbetsgrupper
• Goda kunskaper i Excel
Du får
Som Procurement Agent hos Invacare får du ett stort ansvar med möjlighet att påverka ditt dagliga arbete och resultat. Du trivs med att ha många kontaktytor, både interna och externa. Du arbetar proaktivt med leverantörer för att se till att det inte blir stopp i leveransflödet. Du kommer arbeta i en internationell miljö med tydlig inverkan på besluten. Du utför ditt arbete med erfarna kollegor som brinner för sina uppgifter och där alla bidrar med sina unika kompetenser för att leverera produkter som bidrar till ”making lifes experience possible”.
Din bakgrund
Vi söker dig som har någon form av utbildning inom operativt inköp, supply chain eller motsvarande erfarenhet förvärvad på annat sätt. Vidare har du goda kunskaper i engelska i tal och skrift. Har du erfarenhet från affärssytem som MFG eller SAP är det meriterande, men inget krav.
Du är
• analytisk och kan se helheten
• självständig och drivande i ditt arbetssätt
• inte rädd för att ta beslut och genomföra dessa
• en kommunikativ lagspelare och har en stor samarbetsförmåga
• serviceinriktad problemlösare
• tycker om utveckling och bidra till förbättringsarbete
• en person som brinner för ditt yrke och bidrar till en trivsam arbetsplats
Är du intresserad?
Vi arbetar med löpande urval och intervjuer, så vänta inte med din ansökan. Sök tjänsten via www.invacare.se senast 2021-01-25. Vill du veta mer om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta, Jimmy Persson Managing Director 073-334 77 54 eller Kristina Tingdahl, HR Manager, 076-046 52 60.
Läs och se mer om Invacare.se och www.working4invacare.com