OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Invacare Corporation (NYSE: IVC), headquartered in Elyria, Ohio, is the global leader in the manufacture and distribution of innovative home and long-term care medical products that promote recovery and active lifestyles. The Company has 4700 associates and markets its products in approximately 100 countries around the world. For more information about the Company and its products, visit Invacare's website at www.invacare.com.
Procurement Agent till Invacare Rea i sommar!
Är människor och livsglädje din stora passion? Brinner du för ett arbete med en meningsfull vardag? Invacare är en global marknadsledare som är känd för sina innovativa, tekniska hjälpmedel av hög kvalité, som underlättar användarens vardag och ger ett aktivt liv med livskvalitet. Nu söker vi en ambitiös och engagerad operativ inköpare till vår fabrik i Diö i sommar. På fabriken utvecklar vi och tillverkar vårdsängar och rullatorer.
Dina arbetsuppgifter
I din roll som Procurement Agent arbetar du aktivt med att säkerställa att rätt material finns tillgängligt i rätt tid, till vår produktion och till våra kunder. Du har en tät dialog med våra interna och externa leverantörer över hela värden.
Förutom att administrera inköpsorder och ordererkännanden, bevakar du och följer upp våra leveranser. Du förser våra leverantörer med prognoser, och arbetar aktivt med att minimera materialbrister.
Din profil
För att trivas i rollen tror vi att du trivs med att ha många kontaktytor, både intern och externt. Du är kommunikativ och tvekar inte för att ta en personlig kontakt med våra leverantörer, och du har en konstruktiv och nära dialog med våra interna funktioner.
Du har en analytisk förmåga och känsla för siffror, och du har en god helhetsförståelse för hur olika ämnesområden inom Supply Chain så som lagerstyrning och anskaffning hänger ihop.
Vi söker dig som är noggrann och strukturerad. Du organiserar dina arbetsuppgifter på ett effektivt sätt, och har förmåga att prioritera i ett stort administrativt flöde. Du tycker det är roligt att arbeta som ett lag tillsammans med kollegor, och som person är du positiv och lösningsorienterad.
Din bakgrund
Vi söker dig med avslutad eller pågående eftergymnasial utbildning. Tidigare erfarenhet inom inköpsarbete i en internationell miljö är meriterande. Du uttrycker dig obehindrat på svenska och har goda kunskaper i engelska.
Intresserad?
Vi arbetar med löpande urval och intervjuer så vänta inte med din ansökan.
Sök tjänsten via www.invacare.se senast 2021-03-28
Läs mer om Invacare på www.invacare.se
och
www.working4invacare.com
Tveka inte att höra av dig till oss vid frågor om tjänsten!
Varmt välkommen att kontakta Helena Robertsson, Supply Chain Manager på 076-347 73 16 eller Kristina Tingdahl, HR Manager 076-046 52 60.