Procurement Business Analyst på 50 % till SAAB

Procurement Business Analyst på 50 % till SAAB

Arbetsbeskrivning

Har du tidigare erfarenhet av arbete som affärsanalytiker och är intresserad av att arbeta med detta på Saab? Nu söker vi dig som kan axla rollen som Procurement Business Analyst på SAAB i Linköping med en omfattning på 50%. Läs mer nedan och ansök idag!

Dina arbetsuppgifter
Eftersom den nuvarande Inköpsanalytikern kommer att vara studieledig på deltid under en längre period, söker vi en deltidsresurs (50%) som kan stödja dem under en längre period.

I rollen Business Analyst inom Group Procurement kommer du tillsammans med nuvarande resurs gemensamt dela på flera ansvarsområden. Du kommer agera expert inom spendanalys, kategoriträd, kostnadsanalys, finansiell analys och support, avtalsarkiveringsstöd och marknadsanalys. Du kommer även ansvara för KPI och uppföljning för Saab Inköp och Group Procurement.

I tjänsten kan även följande ansvarsområden förekomma:
- Ansvarig för finansiell analys inom Saab och D&B kontrakt.
- Kravägare för utgiftsanalysverktyget och ekonomiverktyget inom Group Procurement. Vara kontaktperson för dessa leverantörer och ha god marknadskunskap om nya lösningar och leverantörsmarknaden inom områdena. Ansvarig för utbildning av avdelningen gällande dessa verktyg.
– Se till att Saab har ett väl fungerande kategoriträd.
- Proaktivt föreslå förbättringsmöjligheter inom Saabs inköpsfunktion baserat på informationsinsamling och analys.
- Ge stöd till Kategorichef och Inköpschef gällande kostnadsanalys och finansiell analys av leverantörer.
- Driva ett råvaruforum med utsedd CAM inom råvaruområdet.
- Driva utvecklingsprojekt.



Din profil
För att axla den här rollen söker vi dig som har ett stort intresse för analyser och har en god analytisk förmåga. Du har en akademisk examen inom business, it eller ingenjör samt har som lägst några års erfarenhet av att genomföra kvantitativa analyser. Du besitter förmågan att presentera data och information på ett logiskt och lättöverskådligt sätt och trivs i en roll med många kontaktytor. Därmed är du en god kommunikatör, både muntligt och skriftligt och har mycket goda kunskaper i svenska och engelska.

Du trivs i en dynamisk miljö med pågående förändringsarbete, varpå vi önskar att du kan vara med och bidra med nya lösningar.
Tidigare erfarenhet från inköp/supply chain anses som meriterande för tjänsten.


Ansökningsförfarande
Denna tjänst är ett konsultuppdrag via Skill på ett år med en omfattning på 50 %, med chans till förlängning.
Urvalet sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan på www.skill.se redan idag. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Vid frågor angående tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryterare Isabelle Wallin på mejl: isabelle.wallin@skill.se

Låter det som något för dig? Varmt välkommen med din ansökan!

Om oss
Skill jobbar med kort- och långsiktig kompetensförsörjning. Vårt tjänsteutbud består av rekrytering och bemanning och våra kunder finns främst inom industri och IT. Vårt fokus är att matcha talanger med företag i utveckling men även att hitta och skapa framtidens arbetskraft. Vi är ett nav för talanger i olika åldrar, med olika erfarenheter och skills som vill ta nästa steg. A talent hub, helt enkelt.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skill Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 januari 2022
  • Ansök senast: 28 januari 2022

Liknande jobb


Erfarenhet av ekonomi/juridik- se hit!

Erfarenhet av ekonomi/juridik- se hit!

17 december 2024

Projektsamordnare

20 december 2024

Transaction Analyst

Transaction Analyst

19 december 2024

Inköpsanalytiker

Inköpsanalytiker

15 december 2024