OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Var med och utveckla Sveriges största företag inom Hushållsnära tjänster mot nya höjder.
Med en stark tillväxt och nya huvudägare ombord (Fidelio Capital) tar nu Hemfrid ytterligare kliv i sin utveckling och anställer en Procurement & Contract Manager. Nu söker vi Dig med starkt driv, stort affärssinne, förmåga att fatta självständiga beslut och som tidigare besitter erfarenhet från en roll inom området. Vi erbjuder dig en viktig position för Hemfrids fortsatta resa där du ges möjligheten att bygga upp, driva och utveckla bolagets inköpsfunktion. För rätt person erbjuds även stora utvecklingsmöjligheter i takt med att bolaget och funktionen växer. Är du redo för en rolig utmaning? Då kan vi passa för varandra!
Dina arbetsuppgifter
Vi som jobbar på Hemfrid går till jobbet varje dag av en anledning: att hjälpa människor till en enklare vardag. En vardag där livet går ihop.
Hemfrid är Sveriges största (och första) företag inom hushållsnära tjänster. Vi hjälper våra kunder med tjänster så som städning, flyttjänster, trädgårdstjänster, fönsterputs men även seniortjänst, barnpassning, enklare hantverk etc. Hos oss är kunden alltid i centrum och våra medarbetare möjliggör en högkvalitativ kundupplevelse oavsett om de arbetar ute hos kunden eller på något av våra sex kontor i Sverige.
Som Procurement & Contract Manager kommer du att bygga upp och driva vår nyetablerade funktion inom inköp & avtalshantering och vara en del av vårt Finance team. Då rollen är helt ny på Hemfrid ger vi dig mycket frihet och stort eget ansvar för att strukturera, förvalta och utveckla rollen samt funktionen i helhet. Som expert i rollen ansvarar du för att säkra inköps- och avtalsprocesser, förhandlingar och strategiska val av leverantörer, skapar struktur för att förvalta befintliga avtal samt ansvarar för att utveckla, stärka och bibehålla relationer med nyckelleverantörer. Initialt läggs stor vikt vid att kartlägga bolagets inköpsprocesser, formulera inköpsstrategier och implementera dessa i organisationen för att sedan jobba mer strategiskt i rollen i syfte att förbättra bolagets lönsamhet. På årsbasis omsätter Hemfrid ca 800 miljoner kr och köper in varor och tjänster för ca 100 miljoner kronor inom olika kategorier så som IT, fordon, marknadsföring, städutrustning och lokaler.
Du rapporterar till Hemfrids CFO David Zytomierski, som du har som bollplank för att sätta kvalitativa strategier för Hemfrids fortsatta utveckling. Idag består Hemfrids Finance team av funktionerna Business Controlling & Redovisning och består av 8 medarbetare. På Hemfrid arbetar totalt 2 500 medarbetare varav du kommer arbeta krossfunktionellt med stakeholders inom fler avdelningar.
Du kommer bland annat arbeta med att:
- Genomlysa och analysera befintliga inköpsrutiner och leverantörsförhållanden
- Utveckla och driva inköpsstrategier såväl självständigt som tillsammans med ledningsgruppsmedlemmar och andra stakeholders inom organisationen
- Utveckla samarbeten med befintliga leverantörer samt vid behov utvärdera och utveckla nya samarbetspartners
- Driva och projektleda inköps- och avtalsprojekt inom organisationen
- Bidra till ekonomisk uppföljning och planering av verksamheten
- Medverka och stötta vid större investeringsbeslut, främst inom IT-utveckling
- Avtalsupphandlingar och förvaltning
- Kontinuerlig utveckling av funktionen
Din profil
Vi söker dig som har gedigen erfarenhet av liknande arbetsuppgifter (ca 5 år +). Du har erfarenhet av större avtalsförhandlingar och är van vid att samarbeta med andra, såväl interna kollegor som externa leverantörer och partners. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och söker dig som är kommersiell, resultatorienterad, initiativtagande och tycker om ordning och reda. Du har en stark analytisk förmåga, fattar dina beslut grundat i data, är en naturlig förhandlare och kan på ett flexibelt sätt hitta de bäst passande och lönsamma lösningarna för Hemfrids behov. Vi tror även att du har ett starkt driv i utvecklings- och förbättringsarbeten. För rätt person finns goda utvecklingsmöjligheter i takt med att Hemfrid-koncernen växer.
Utöver detta ser vi gärna att du besitter:
- Akademisk utbildning inom ekonomifältet
- Tidigare erfarenhet av en roll som inköps- och avtalsansvarig eller motsvarande
- God avtals- och förhandlingsvana
- Erfarenhet av att implementera system för inköp och avtalshantering
- Mycket goda kunskaper inom Office-paketet
- Vi ser även att du talar och skriver flytande svenska och engelska och kan tolka juridiska avtal
Vi erbjuder
Hos oss får du möjlighet att utvecklas i en organisation som har stor trovärdighet på marknaden och som aldrig står stilla. Som Procurement & Contract Manager räknar vi med att du vill bidra med dina idéer och förbättringstänk, vilket du ges stora möjligheter till. Vi erbjuder en flexibel arbetsplats och en roll med frihet under ansvar. Självklart har vi kollektivavtal, olika förmåner och schyssta villkor!
Hemfrid har dessutom utsetts till ett av 2022-års Karriärföretag och har under åren fått ta emot utmärkelser så som Mäster-Gasell, ett av Sveriges 12 Best Managed Companies och har även tilldelats priset Digital Workplace Award.
Ansökan
Har du kommit såhär långt? Då låter kanske ovan beskrivning som något för dig! Välkommen att skicka in din ansökan via vårt ansökningsformulär.
För att kunna göra en så rättvis och objektiv bedömning som möjligt använder vi oss av urvalstester i denna rekrytering. Har du frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta rekryterande chef David Zytomierski (CFO): david.zytomierski@hemfrid.se eller Selma Hajdarevic (Talent Acquisition Partner): selma.hajdarevic@hemfrid.se alt Jessica Magnusson (Talent Aqcuisition Manager): jessica.magnusson@hemfrid.se (%20jessica.magnusson@hemfrid.se).
Tjänsten är på heltid 100 %. Vi sitter i härliga lokaler på Rosenlundsgatan 40 vid Mariatorget och tillämpar Hybrid-principen.
Välkommen till Hemfrid!
Om Hemfrid
Hemfrid startade 1996 som enkel idé om hur fler ska orka mer. Vi är idag runt 2 500 medarbetare från över 40 olika länder över hela världen som hjälper våra kunder med städning, barnpassning, flytt, fönsterputs och många andra tjänster i hemmet. Att förenkla vardagen för våra kunder är vår främsta drivkraft. Vårt huvudkontor finns i Stockholm och vi bedriver även verksamhet i Göteborg, Malmö, Linköping, Uppsala och Västerås med omnejd. Läs gärna mer om oss på hemfrid.se.
Kontaktpersoner på detta företaget
Maria Nilsson
Sofia Källkvist
Sofia Källkvist
+46 855591523
Rebecca Olofsson
Familjeservice
Anne johansson
Rekrytering Hemfrid
Jessica Magnusson
+46840912650