Procurement Contract Manager till välkänt telecom bolag!

Procurement Contract Manager till välkänt telecom bolag!

Arbetsbeskrivning

Vill du forma framtidens telekomlösningar? Som Procurement Contract Manager hanterar du avtal och leverantörsrelationer med fokus på innovation. Vi söker dig som är samarbetsvillig, analytisk, självmotiverad och resultatorienterad. Ansök nu!

OM TJÄNSTEN

Som Procurement Contract Manager kommer du att ha en central roll i att säkerställa att kundens avtal och leverantörsrelationer hanteras effektivt och professionellt. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar att utarbeta och granska kontrakt, övervaka leverantörsrelationer samt utvärdera leverantörernas prestationer och kontraktsuppfyllelse. Du kommer också att leda möten med leverantörer för att diskutera deras prestationer och integrera digitala kontraktslösningar i vår kunds verksamhet.

Som konsult via Academic Work kommer du att arbeta under Head of Strategic Sourcing Network och bli en del av ett team på sex kollegor. Uppdraget är initialt på 6 månader med placering i Kista. Du får även möjlighet att arbeta flexibelt med en hybridpolicy som innebär 3 dagar på kontoret och 2 dagar hemifrån.

Om du går vidare i processen kommer du behöva genomgå en kreditkontroll samt kontroll av belastningsregister.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Utarbeta avtal
* Granska avtal
* Överse leverantörsrelationer
* Granska leverantörers prestation och avtalsuppfyllelse
* Hålla leverantörsgranskningsmöten
* Integrera digitala avtal


VI SÖKER DIG SOM
- Har erfarenhet av kontraktshantering i en liknande roll i 3 år
- Har goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift
- Är analytisk samt van att arbeta i Excel och Outlook

Det är meriterande om du har
- Examen inom relevant område (YH/Universitet)
- Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift
- Erfarenhet från telekombranschen


* För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
* Samarbetsvillig och bra på att bygga relationer
* Starka analytiska och kommersiella färdigheter
* Självmotiverad och resultatorienterad


Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 november 2024
  • Ansök senast: 11 december 2024

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


21 november 2024

21 november 2024

21 november 2024

21 november 2024