OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet av att arbeta med inköp och trivs i en snabbrörlig bransch med högt tempo? Titta då hit! Samsung söker nu en Procurement coordinator till deras huvudkontor i Kista. Denna tjänst är med omgående start så skicka in din ansökan redan idag!
OM TJÄNSTEN
Samsung Procurement fortsätter att växa och söker nu en Procurement Coordinator till deras team på huvudkontoret i Kista. I Norden är vi en levande, dynamisk försäljnings- och marknadsorganisation med kontor i Stockholm, Köpenhamn, Oslo och Helsingfors. I denna roll kommer du inledningsvis att arbeta med implementering av den aktuella upphandlingsprocessen i ett nytt affärsområde. Du kommer att ingå i ett team på sex personer och om du är en person som tycker om lagarbete, i en rolig arbetsmiljö är detta rätt plats för dig.
Du erbjuds
* Samsung är ett dynamiskt företag i en snabbrörlig bransch, det finns många möjligheter att växa och utvecklas! För att trivas med att arbeta hos oss måste du vara en person som uppskattar tempo, förändring och att ta egna initiativ.
* Att få arbeta i ett internationellt bolag som alltid ligger i framkant i tech branschen
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
ARBETSUPPGIFTER
- Bidra till att driva standardiseringen av Samsungs processer och leveranser, samt säkerställa efterlevnad av upphandlingspolicyn inom organisationen
- Stötta och utbilda interna och externa stakeholders med upphandlingsprocesser och system inom kategorierna Facility Management, HR, Travel, IT, Professional Services
- Implementera inköpsordersystem och riktlinjer i ett nytt affärsområde
- Granskning av köpförfrågningar innan du går in i e-sourcing-systemet
- Administration av leverantörspoolen
- Analysera och följa upp relevanta KPI:er för inköp
VI SÖKER DIG SOM
Vi söker dig som
* Har en kandidat- eller masterexamen (eller motsvarande) inom inköp, ekonomi eller liknande
* Minst 1-3 års arbetslivserfarenhet inom inköp
* Känner dig trygg i skriftlig och muntlig presentation/kommunikation - ska kunna kommunicera flytande i både svenska och engelska
* Förmåga att interagera med ett stort antal intressenter inom alla nivåer i organisationen
* Mycket goda kunskaper i ERP, Power Point och Excel
Det är meriterande om du
* Har tidigare arbetslivserfarenhet från en internationell miljö och/eller erfarenhet i projektledning
Vi söker en strukturerad och detaljorienterad person med en positiv ”Can do”-attityd.
Du ska vara en person som värdesätter både lagarbete och att arbeta självständigt.
Övrig information
* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid
* Placering: Kista, Stockholm
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231