OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu ges möjligheten för dig med erfarenhet av strategisk upphandling att ta dig an rollen som Inköpsspecialist hos KONE. Är du en strategisk planerare med förhandlingserfarenhet, är ansvarstagande och systematisk i att lösa tekniska, kommersiella och avtalsmässiga problem samt har erfarenhet av att upprätta kontrakt genom anbud och förhandlingar är du rätt person för rollen. Läsa mer nedan och ansök redan idag, då vi går igenom ansökningarna löpande!
OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för KONEs räkning en Procurement Specialist där du kommer att ingå i teamet för indirekt upphandling innefattande fyra medarbetare. Uppdraget är på heltid med start omgående och sträcker sig under ett år.
KONE har nyligen slagit samman deras skandinaviska region och blivit en ny Norden innefattande 8 länder. Härigenom har KONE gått upp i ett spännande nytt kapitel med obegränsad potential att implementera nya idéer, initiera nya arbetssätt och leverantörsrelationer där möjlighet ges att verkligen göra skillnad inom både inköp och organisation. Nu kan du vara med på denna utvecklingsresa!
Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos KONE. Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
Om rollen
Som Procurement Specialist kommer du övervaka utgifter och leverantörsrelationer inom KONEs indirekta/fast kostnadsverksamhet samt tillhörande kategoriutgiftsansvar i alla fem regioner i Norden. Teamet för indirekt inköp hanterar samtliga inköpsaktiviteter avseende deras anläggningar, resor och hotell, IT (hårdvara och mjukvara) samt professionella tjänster. Du kommer ansvara för att stödja implementeringen av kategoriplaner på område/global nivå och upphandlingsprojekt i Norden samt att arbeta aktivt med att stödja den uppsatta färdplanen för teamet inom indirekt upphandling. För att öka synlighet i regionerna, öka förståelsen för upphandlingsbehov samt förbättra leverantörs- och intressentrelationer kommer vissa resor vara nödvändiga i rollen. Du kommer rapportera till kategorichefen för indirekt upphandling som är baserad på huvudkontoret i Stockholm. Dina ansvarsområden kommer bland annat vara att:
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Samla in affärskrav från organisationen för att stödja inköpsprojekt för indirekta utgifter
* Driva anbud, avtalsskapande och leverantörsförhandlingar utifrån behov från organisation samt upphandlingsinitiativ
* Stödja uppdateringen av lokala instruktioner och policyer, ger vägledning och stödjer företag i att följa/använda föredragna leverantörer och säkerställa efterlevnad
* Kostnadsutveckling i eget område/enhet/ansvarskategori i jämförelse med verksamhet
* Leverantörskvalitet/prestanda och upprätthålla och utveckla leverantörs- och intressentrelationer
* Kvalitet på leverantörssegmentering och klassificeringshantering inom ansvarsområde
VI SÖKER DIG SOM
- Minst tre års arbetslivserfarenhet av strategisk upphandling och supply chain management (med fördel inom indirekt upphandling)
- Har mycket goda kunskaper i engelska och ett nordiskt språk, i såväl tal som skrift, då det används i det dagliga arbetet
- Har eftergymnasial examen inom relevant område
- Goda kunskaper i MS Office
- Har förståelse för utbudsmarknaden och kunskap inom kontraktshantering
Det är meriterande om du:
- Har arbetat för ett stort internationellt bolag
- Har tidigare erfarenhet av att ha arbetat i flera olika länder och därmed god anpassningsförmåga till lokala lagar och förordningar
För rollen söker vi en kandidat som är strukturerad, driven och trivs i en fartfylld och internationell miljö. Vi ser gärna att du har ett självständigt arbetssätt där du känner dig bekväm med att lära genom att göra med stöttning från teamet. Som person är du även professionell, ödmjuk och har en stor dos av serviceinriktad förmåga med en hjälpsam mentalitet. För att lyckas i rollen ser vi även att du är initiativtagande och drivs av problemlösning och utveckling.
Övrig information
- Start: Omgående, med hänsyn till eventuell uppsägningstid
- Omfattning: Heltid, 40h/v
- Placering: Kista
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
INFORMATION OM FÖRETAGET
KONE är ett av världens ledande företag när det gäller innovativa totallösningar för installation, underhåll och modernisering av hissar, rulltrappor, portar och automatdörrar. KONE erbjuder smidiga, säkra och bekväma förflyttningar åt flera hundra miljoner människor i alla delar av världen varje dag. Vi tror på att förbättra prestationer genom att inspirera, engagera och utveckla våra medarbetare.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231