Procurement & Supply Manager

Arbetsbeskrivning

Idag finns Randstad i tjugo länder med över 2.500 lokal avdelningar i Europa, Nordamerika och Asien. På Randstad har vi specialiserat oss på att hjälpa företag med kompetent personal inom Administration, Kontor, Ekonomi, Finans, Teknik, IT, Produktion & Lager. Med ca 700 medarbetare i Stockholm, Göteborg, Nyköping, Norrköping och Västerås är vi idag ett av landets ledande bemanningsföretag. Varje dag går runt 325.000 Randstad-medarbetare ut och jobbar hos våra kunder, inom alla tänkbara branscher. Det gör Randstad till ett av de största bemanningsföretagen i världen. Randstad Sverige är medlem i Svenskt Näringsliv och är auktoriserat av Bemanningsföretagen, som ingår i Almega. OSM (Outsourced Supply Management) söker nu en Procurement & Supply Manager till enheten "Mobile Accessories". [OSM styr produktioner genom att leverera outsourcing möjligheter i Kina. Sedan starten 1965 har de förstärkt sin position på den kinesiska marknaden tack vare sin styrka i kunskap och erfarenhet. OSMs huvudkontor finns centralt i Stockholm på Mäster Samuelsgatan med 45 anställda. Arbetsuppgifter: Som Procurement & Supply Manager har du det huvudsakliga ansvaret för alla produktionsrelaterade frågor inom projektgrupperna. Produktionen innefattar hela processen från initierade produktprov till logistik/leverans med både massproduktion och nerläggningsaktiviteter. Du kommer att agera som teamets ansikte utåt mot Sourcing Quality and Control Center i Kina och mot leverantörer, och är ytterst ansvarig för att specificera utbud och efterfrågan på alla produkt- och kvalitetsrelaterade nivåer i projekt, och ser till att goda resultat uppnås. Utbildning / Erfarenhet: Vi ser gärna att du har minst 2 års erfarenhet från liknande roller där du har arbetat med leverantörer, inköpare och/eller med kvalitetssäkring av leverantörer, helst inom Sydostasien. Eventuellt har du en bakgrund som junior controller. Du bör ha erfarenhet av prisförhandlingar och koordinering av information och arbetsområden, och även ha ett intresse av materialkunskap och produktutveckling. Ekonomisk/logistikutbildning är en merit. Utmärkta kunskaper i engelska och Microsoft Office är ett krav, speciellt MS Excel. Språkkunskaper i mandarin är en fördel men inget krav.[ Personliga egenskaper: Du är en hängiven teamarbetare med mycket god kommunikationsförmåga. Du kan kommunicera med olika personligheter och är flexibel, tålmodig och uthållig. Du är försiktig och noggrann då det gäller siffror och har en känsla för produktkvalitet och detaljer. Vi ser fram emot din ansökan snarast!

Kontaktpersoner på detta företaget

Tobias Jägerskog
+46 72 9889038
Maria Osihn
+46 86939431
Kristin Bernström
+46 729889024
Carin Wall
072 988 90 07
Jonna Blom
+46 72 988 90 42
Johanna Stigedahl
+46 72 988 90 49, +46 72 988 90 49
Peter Engström
+46 (0)12-2269035, +46 (0)72 988 90 35
Peter Engström
08-693 94 17
Johan Dahlén

Joakim Pergefors Eriksson
+46 729889051, +46 729889051

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad AB Stockholm
  • 1 plats
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 22 december 2006
  • Ansök senast: 22 januari 2007

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Box 17193
Stockholm, 10462

Liknande jobb


20 augusti 2010

Säkerhetsarkitekt

21 augusti 2010

Specialist Applikationssäkerhet

21 augusti 2010

23 augusti 2010