OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kulturenheten
I Västerviks kommun värnar vi om varje medarbetares arbetsmiljö. Vi vill att alla medarbetare ska trivas och utvecklas i sin yrkesroll. Hos oss ska alla gå till jobbet med en positiv känsla.
I kommunen arbetar vi bland annat med pedagogik, vård och omsorg, samhällsbyggnad, kultur, räddningsarbete och arbetsmarknad. Vi har jobb som är inspirerande och meningsfulla. Vi skapar livskvalitet och gör skillnad för människor varje dag.
Vill du ha ett jobb där din insats är betydelsefull för andra människor? Då passar du hos oss!
Vi söker en erfaren producent med stenkoll på scenkonst! Som producent ska du bidra till magiska ögonblick genom kreativ och dynamisk utveckling av kommunens kulturutbud.
Tjänsten är knuten till Kulturenheten, som ryms inom kommunstyrelsens förvaltning. Till Kulturenheten hör också bibliotek, kulturskola, Mejeriet ungdoms & kulturhus samt fyra mötesplatser/fritidsgårdar på mindre orter i kommunen. Under 2022 får enheten ett nytt uppdrag att säkerställa det publika kulturutbudet genom programläggning av offentliga kulturarrangemang vid kommunens stadsteater.
I tjänsten kan arbetstid på kvällar och helger förekomma.
Dina arbetsuppgifter
Du kommer att bli en viktig del av kommunens kulturliv där du utvecklar utbudet i samverkan med andra. Ditt arbete är självständigt, det är du som är experten på alla detaljer, men förutsätter bred samverkan med andra viktiga aktörer. Du ska kunna arbeta med både professionella kultur- och konstutövare likväl som med frivilligkrafter och det lokala kultur- och föreningslivet. Samverkan regionalt och nationellt ingår också.
I uppdraget ansvarar du för att planera, genomföra och utvärdera kulturarrangemang riktade till olika målgrupper, där barn och unga är prioriterade målgrupper. Den nya verksamheten ska värna mångfald i utbudet, men med fokus på scenkonst.
I tjänsten ingår att söka projektmedel, ansvara för budget, genomförande och samverkan med andra inom programområdet. Du leder programråd och möten med samverkansparter och nätverk, sköter bokning och administration inom uppdraget. Du ansvarar även för att fördjupa frågor som inkluderar delaktighet, inkludering och medskapande.
Din kompetens
Vi söker dig med kompetens inom kulturområdet, som har utbildning relevant för tjänsten och som gillar att tänka nytt. Projektledarutbildning är meriterande. Dokumenterad erfarenhet inom området är ett krav. Du behöver ha erfarenhet av att producera programinnehåll med fokus på scenkonst.
Tjänsten kräver också att du har B-körkorts behörighet.
Medskapande och dialog är metoder du har praktisk erfarenhet av. Du behöver också ha ett brett kontaktnät inom kulturområdet och god erfarenhet av samverkan såväl med ideell sektor som det fria kulturlivet samt etablerade organisationer. Erfarenhet av målgruppen barn och unga är önskvärt.
Du har ett starkt eget driv och är idé- och initiativrik, samtidigt som du är prestigelös, lyhörd och har god förmåga att samarbeta naturligt med kollegor, kulturaktörer och besökare. Du är kreativ i att hitta nya arbetssätt och du kan hantera att ibland arbeta i ett högt tempo. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Du behöver vara kvalitetstänkande och kunna skapa struktur men samtidigt också vara flexibel. Då du även kommer att ha ett administrativt ansvar värdesätter vi en god administrativ planerings- och organisationsförmåga.
Övrigt
Behöver du hjälp att hitta bostad försöker vi hjälpa dig med det. Inflyttarservice i Västerviks kommun hjälper till med tips, information och kontakter för arbete, bostad, skolor med mera. Inflyttarservice anordnar också återkommande träffar för nyinflyttade för att ge möjlighet att lära känna nya människor och en snabbare väg in i livet i Västervik.
Läs mer om vad Västerviks kommun kan erbjuda dig som anställd hos oss: www.vastervik.se/jobba-hos-oss (http://www.vastervik.se/jobba-hos-oss)
Välkommen med din ansökan!
Information
Vi tar endast emot ansökningar via vår hemsida.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.