OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kundorienterad produkt- och affärsutvecklare till SOS International i Göteborg
SOS International har ambitiösa tillväxtplaner inom Healthcare och därför letar vi efter en person till vårt Nordic Healthcare Product & Network team med start så snart som möjligt.
Ambitionerna är höga, uppgifterna är många och området är relativt nytt för SOS.
I rollen som produkt- och affärsutvecklare kommer du att placeras mellan det strategiska och det taktiska, och det är därför viktigt att du kan engagera dig på en strategisk nivå, men ännu viktigare att du lyckas prestera efter de strategiska mål som är satta.
Låter jobbet intressant?
Lite mer om positionen
Anställningen är en nordisk position och du rapporterar till vår "Manager, Product & Network" i Danmark. Product & Network är en del av Product & Business Development, med ansvar för produktutveckling, affärsutveckling, nätverksutveckling och kundimplementeringar.
Syftet med att anställa en nordisk produkt- och affärsutvecklare är att ytterligare förstärka vår organisation med särskilt fokus på svenska marknaden.
Du behöver kunna bidra med att:
Identifiera nya produktmöjligheter i syfte att skapa fortsatt tillväxt
Driva E2E produkt- och affärsutveckling från idé och konceptualisering till genomförande och leverans
Stödja vår kommersiella avdelning med starka produktpresentationer, processritningar samt den underliggande produktekonomin för att stärka vår försäljningsaktivitet och lönsamhet.
Vara en länk mellan det lokala samarbetet och övriga nordiska team där ni tillsammans utvecklar nya affärskoncept eller produktutveckling
Stödja och ibland driva strategiska fokusområden inom nätverksutveckling
Några av dina primära framgångskriterier är att:
Framgångsrikt implementera både nya digitala och icke-digitala produkter samt utvalda nätverksrelaterade insatser
Upprätta och säkerställa tydlig kommunikation
Öka lönsamheten och kvaliteten på befintliga produkter och tjänster
Förenkling och standardisering av produktkatalogen
Specifikt bör du förvänta dig att du i vardagen kommer stöta på aktiviteter som;
Sätta nordisk plan för produkt- och affärsutveckling i samarbete med din närmaste chef
Kundmöten med både svenska och nordiska kunder i samspel med kommersiellt ansvarig
Konceptualisering och processdesign för både kundleveranser och nya ”value propositions”,
i nära samarbete med specialister, processkonsulter och IT-resurser
Projektledning av dina egna leveranser inom produktutveckling och nätverk
Marknads- och konkurrentanalyser, samt lönsamhetsanalyser av produktportföljen i
samarbete med affärsanalytiker och affärsansvariga
Du kommer arbeta i en central roll med många intressenter, där du måste se till att allas intressen tas om hand i dina projekt. Därför måste du vara bra på att bygga broar mellan människor och kunna kommunicera tydligt för att säkerställa en gemensam förståelse och acceptans. Du måste kunna hantera strategiska initiativ för taktiska insatser och är ansvarig för att leverera produkter från idé och koncept till drift i vår verksamhet. Därför är det ett krav att du är skicklig i att utföra och slutföra dina uppgifter.
Den idealiska kandidaten bör ha följande kvalitéer:
God social kompetens
Goda projektledningskunskaper
Bra taktisk och strategisk förståelse
Kund- och lösningsorienterad
Utmärkta kommunikations- och presentationsförmåga
Stark analytisk förmåga
En högre och relevant akademisk examen eller annat motsvarande
Flytande svenska och engelska, och det är en fördel med god förståelse för ytterligare nordiska språk
Har du försäkringsbakgrund kan det vara en fördel
Vi värdesätter också kollegor som har nära till skratt och kan göra en extra insats när det behövs. Att arbeta målmedvetet och hårt är lättare när du har kul på vägen.
Lite mer om SOS Healthcare och vad ditt framtida team kan erbjuda digDu kommer att ingå i ett litet nordiskt team där samarbete och erfarenhetsutbyte är högt uppskattat. Uppgifterna är många och varierade. Därför kommer du att upptäcka att vi använder varandra aktivt som stöd i våra uppgifter och delar gärna ansvaret mellan oss, om det är fördelaktigt. Vi arbetar strukturerat med planering och kommunikation och är stolta över att vara en stadig länk mellan många intressenter. Du måste ta över ett antal av din chefs nuvarande uppgifter, särskilt i Sverige. En stor del av uppgifterna kommer att vara i nära relation med de två landscheferna.
Lite mer praktisk information kring om jobbet:
Du kommer att arbeta i våra nya lokaler på Järnvågsgatan 3, 413 27 Göteborg, men vi är också flexibla med digitala medier och hemarbete.
Anställningen är en heltidsanställning och du ska räkna med att behöva resa med jämna mellanrum i tjänsten.
Du ska skicka med ditt personliga brev samt CV, där det ska gärna framgå varför du anser att du skulle passa i den här rollen.
Utöver det så får du gärna bifoga en kort videopresentation av dig själv på max 1 minut, men det är valfritt.
Önskat startdatum är snarast möjligt.
Du är välkommen att kontakta chefen för produkt & nätverk, Claus Emil Clemmensen
(T: +45 23 37 97 55, @: claus.emil.clemmensen@sos.eu) om du har några frågor om rollen.
Vi kommer att kolla ansökningar löpande och tillsätter tjänsten när rätt person är funnen.
Sista ansökningsdagen är 14-03-2021.
Kontaktpersoner på detta företaget
Helena Markelund
Helena Lindberg