Produkt- och e-handelsorganisatör

Arbetsbeskrivning

Ny och spännande roll för kommunikativ administratör!Produkt- och e-handelsorganisatör Företaget är en ledande nordisk aktör inom telekom och har cirka tusentalet anställda.Du kommer sitta på företagets huvudkontor norr om Stockholm. Arbetsbeskrivning: Detta är en ny tjänst och dina huvudarbetsuppgifter kommer bli att samordna och utveckla inköpsprocesserna mellan inköpsavdelningen och leverantörerna.Du ansvarar för förvaltningen av företagets e-handelssidor genom att bland annat hålla ordning på och uppdatera innehållet.Din målsättning är att driva upp omsättningen i e-handeln.Ditt arbete är till stor del självständigt men du tillhör ett större team och jobbar i nära samarbete med inköp, IT och sälj.Mer i detalj kommer du att ansvara för vilka produkter som ska finnas i lager, övervaka vilka produkter som är på väg in och ut från marknaden, skapa prognoser för mest frekventa produkter, hålla kontroll på vad som säljs och efterfrågas för att se till att rätt produkter finns i lager och att produkttillgängligheten håller en hög nivå.Du ser också till att säkerställa att prislistor och produkter blir uppdaterade vid rätt tidpunkt med rätt affärsmodell.För att klara av detta krävs det att du bygger upp en tät relation med leverantörerna och att löpande förhandla priser och säkerställa leveranstider. Arbetets omfattning: Tjänsten är på heltid, tillsvidare.Start så snart som möjligt.Detta är en rekrytering vilket innebär att du kommer bli anställd direkt av vår kund. Kompetenskrav: Vi söker dig som har ett par års erfarenhet i en liknande roll, gärna från telekombranschen men även IT- eller copy-branschen är meriterande bakgrunder.Du kan spelreglerna gällande inköp och är insatt i processer.Du har vana att arbeta med strategiska frågor och beslut samt uppföljning av dessa.Du uttrycker dig väl i tal och skift, både på svenska och engelska.Vidare har du lätt för att skapa kontakter och motivera med ideer och argument.Att du är en god administratör med stor känsla för struktur och ordning tar vi för givet. Personliga egenskaper: Detta jobb ställer krav på dig som person, du har stort engagemang och känner passion för att jobba med just detta.Du bör vara uthållig med förmåga att bedriva förändringsarbete.Då rollen är ny krävs det att du har ett stort mått av ansvarstagande och att du kan arbeta självständigt och ta för dig av arbetsuppgifter. Låter detta som något för dig?Vänta inte, sök nu!Tjänsten ska tillsättas omgående och vi behandlar ansökningar löpande.Skicka in din ansökan genom att klicka på länken alternativt knappen nedan.Kom ihåg att bifoga ett väl motiverat brev där du beskriver varför just du passar för jobbet. Vi hjälper också våra kunder med rena rekryteringsuppdrag inom områden som IT, ekonomi, marknad, HR, försäljning, service och administration.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Brainpeople
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 5 november 2009
  • Ansök senast: 20 november 2009

Besöksadress

Industrigatan 4A
None

Postadress

None
STOCKHOLM, 11246

Liknande jobb


Innesäljare

Innesäljare

30 oktober 2024

Growth Marketer Assistant / Marknadsföring

Growth Marketer Assistant / Marknadsföring

29 oktober 2024

Marketing Operations Specialist

28 oktober 2024

28 oktober 2024