OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
Spares Nordic är en marknadsledande och prisbelönt e-handlare och ledande återförsäljare av reservdelar och tillbehör till mobiltelefoni och PC. I företagets e-handel säljs även en mängd andra tekniska prylar som förenklar människors vardag. Företaget grundades 2012 och har idag 50 anställda fördelade på huvudkontoret i Malmö och säljkontoret i Stockholm. Bolaget omsatte drygt 600 MSEK 2021.
Spares Nordic driver webbutikerna teknikdelar.se, teknikkdeler.no, teknikdele.dk och tekniikkaosat.fi mot privatkunder, samt Spares.se mot företagskunder.
Om tjänsten
Som Produkt- och kategoriadministratör kommer du att arbeta med produktadministration och kontinuerliga förbättringar av våra webbutiker, i synnerhet avseende kategoristruktur och hur produkter exponeras. I uppgifterna ingår publicering av produkter i våra webbutiker, skrivande av produkttexter samt att säkerställa att produkterna är lätta att hitta via menyer och sökmotorer. Utöver detta kommer du att vara delaktig i övriga delar kring utvecklingen av butikerna, med målet att skapa en ännu bättre e-handelsplats.
Dina arbetsuppgifter bland annat innefatta att;
· Lägga upp nya artiklar i webbutiken
· Skriva och optimera produkttexter
· Samarbeta med översättare och country managers kring texter för alla länder
· Skapa och underhålla kategorisidor samt säkerställa att de är uppdaterade med rätt produkter och bilder
· Optimera internlänkning
· Ta del av och stötta i övriga delar av marknadsavdelningens arbete, såsom SEM, kampanjarbete, nyhetsbrev, mm
Din bakgrund
Som person är du strukturerad, analytisk och har ett systematiskt arbetssätt. Du har ett brinnande intresse för e-handel och att skapa den bästa möjliga webbutiken. Då hantering av produktdata är en viktig del i arbetet är du duktig på Excel och på datahantering i allmänhet. Tjänsten innebär även arbete med text, du bör därför vara bra på att uttrycka dig skriftligt och tycka om att skriva. Då du kommer arbeta mot många kontaktytor internt och externt så har du mycket god kommunikations- och samarbetsförmåga. Du trivs med att mätas på tydliga KPIer och är ansvarsfull och självgående. Utöver det tror vi att du har:
· Relevant utbildning på minst gymnasienivå
· Något års erfarenhet av administrativt arbete
· Erfarenhet av arbete i affärssystem, CRM- och PIM-system och inte minst i Excel
· Förmåga att formulera dig väl i skrift
· God förståelse för landskapet kring e-handel och digital marknadsföring
· God kommersiell förståelse
Vad Spares kan erbjuda
Vi kan erbjuda dig en utvecklande roll i ett ledande och snabbt växande e-handelsföretag med goda utvecklingsmöjligheter. Du blir länken mellan produkt/inköp, marknad och försäljning och får på så vis en central plats i företaget. Arbetet är självständigt med ett stort mått av personligt ansvar. Du har goda möjligheter att påverka och utveckla våra processer och därmed ditt arbete.
Placering & start
Tjänsten är placerad i Malmö och tillsättning är enligt överenskommelse.
Ansökan
Ansökan med CV och personligt brev skickas till jobb@teknikdelar.se senast 2022-09-18. Ange ”Produktadmin” i titelraden