Produkt och processpecialist till Fortum

Produkt och processpecialist till Fortum

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu en produkt och processpecialist till vårt Invoice&Payment team i Stockholm.

Invoice & Payment tillhandahåller fakturerings och betaltjänster till Fortums kunder och producerar över 20 miljoner fakturor och dokument per år samt hanterar betalningen av dessa. Verksamheten är organiserad i tre enheter i Finland, Sverige och Norge.

Invoice & Payment har en stark drivkraft att ständigt utveckla och förbättra vår serviceleverans och en önskan att ta till vara på varje kundmöte på bästa sätt.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Du kommer att arbeta som processansvarig för produkt och prishanteringen inom vårt Billing team. I rollen kommer du jobba nära våra uppdragsgivare för både B2C och B2B affären, du jobbar proaktiv för att säkerställa en hållbar produktstruktur. Vi söker dig som drivs av att skapa utveckling och förbättring i vardagen. I din roll som processansvarig kommer du dels att arbeta operativt med det dagliga arbetet kring produkt och prishanteringen men också arbeta på en strategisk nivå genom att leda förbättringsarbete kopplat till dessa områden.

Som processansvarig kommer du att delta i projekt och initiativ inom Fortum Consumer Solutions och samverka med andra avdelningar inom företaget samt samarbeta med dina kollegor på en nordisk nivå. Du säkerställer att vi arbetar enligt branschens regelverk genom att kontinuerligt bevaka förändringar och proaktivt söka innovativa och effektiva lösningar för att skapa bra kundupplevelser.

I din operativa roll kommer du bland annat ha ansvar för att skapa produkter och kampanjer i vårt kund och faktureringssystem, ta fram kravunderlag, delta i tester samt stötta och utbilda dina kollegor.

Vi erbjuder dig

Du kommer att arbeta i ett team som har en positiv anda, där vi har högt i tak och där vi tillsammans hjälps åt för att nå ett bästa resultat samtidigt som vi har kul tillsammans. Teamet består idag av 15 medarbetare som arbetar med fakturering, mätvärdeshantering, produkt och prishantering.

Under de kommande åren kommer Consumer Solution att genomföra flera spännande och viktiga projekt som påverkar teamet bland annat kommer vi att byta vårt kund, faktureringssystem och CRM system. Tillsammans med ett team av erfarna och engagerade kollegor kommer du att ta dig an varierande arbetsuppgifter och få möjlighet att utveckla dig själv och det gemensamma arbetet. Du kommer att ha möjligheter att påverka hur dina arbetsuppgifter utförs.



Vem är du?
Vi ser att du har erfarenhet av att ha arbetat inom produktområdet och gärna inom energibranschen. Du har en förmåga att tänka i processer och flöden och kan förstå komplexa strukturer. Som person är du nyfiken, affärsdriven, flexibel, kommunikativ, serviceinriktad och har lätt för att samarbeta med andra människor.

Du känner dig trygg med att ta ansvar för dina arbetsuppgifter, har ett analytiskt sinne och är både noggrann och resultatorienterad. Du trivs med att arbeta i grupp och delar med dig av dina kunskaper till dina kollegor. Du har erfarenhet av att arbeta med processutveckling och har en god systemförståelse. Du är bekväm med att kommunicera på engelska i både tal och skrift.

Ansök gärna så snart som möjligt, intervjuerna sker löpande.

Placeringsort: Solna

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Finance AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 oktober 2021
  • Ansök senast: 28 november 2021

Liknande jobb


Ekonomiassistent för vikariat

Ekonomiassistent för vikariat

27 december 2024