Produkt- och processpecialist till vår kund i Sundbyberg

Produkt- och processpecialist till vår kund i Sundbyberg

Arbetsbeskrivning

Uppdragsbeskrivning


I rollen som Produkt- och processpecialist kommer du att bygga en bred kunskap om såväl kraftsystemet som komplexa IT-system. Du kommer att samarbeta med experter internt hos vår kund, hos andra transmissionsnätsägare och leverantörer.



Som Produkt- och processpecialist jobbar du både som koordinerare, kravställare, teknisk rådgivare samt planerar och genomför tester inom områden som säkerställer välfungerande elmarknadslösningar. För att lyckas i rollen är det viktigt att du har ett starkt intresse för elmarknadsfrågor. Det handlar om att jobba brett med hela verksamhetsprocessen - från kontrollrummet till Intraday marknadskopplingen, och hur de processerna realiseras i lokala system och europeiska IT-plattformar. Uppdraget innebär även att du sätter dig i ett utav våra centrala IT-system med arbete kopplat till förvaltning och vidareutveckling.

Arbetsuppgifter


Rollen tillhör ett produktteam där fler produkt- och systemspecialister ingår. Produktteamet jobbar tvärfunktionellt för att stödja kärnverksamheten. Produktägaren leder teamet och produktspecialister rapporterar till produktägaren. Du kommer att ingå i ett mycket kompetent team som jobbar agilt och tvärfunktionellt för att stödja kärnverksamheten. Vi jobbar i högt tempo och har många kontaktytor både internt och externt. Du får kollegor med många års erfarenhet inom elbranschen och du kommer således ha möjlighet att få god vägledning och utbildning i din nya roll samt skaffa dig mycket djup kunskap om elmarknaden parallellt med det tekniska arbetet.



Ytterligare arbetsuppgifter



Representera vår kund i nordiska och europeiska sammanhang
Delta i europeiska och nordiska arbetsgrupper
Koordinera systemförändringar ur ett tekniskt perspektiv
Samla in behov internt
Planera och utföra tester
Bidra till uppföljningar och felrapporteringar
Arbeta med förvaltning och vidareutveckling av våra centrala IT-system


Obligatoriska krav

Examen från universitet eller högskola inom tekniskt område som exempelvis elkraft, energisystem, teknisk fysik alternativt
Minst 5 års relevant arbetslivserfarenhet exempelvis som produkt- och processpecialist, systemutvecklare eller likande roll inom verksamhetsnära IT-utveckling
Minst 5 års erfarenhet av att arbeta med IT-frågor för komplexa IT-miljöer, med utbyte av data med andra system och verksamheter, samt med höga krav på informationssäkerhet
Minst 5 års arbetslivserfarenhet inom programmering och tekniska integrationer
Minst 3 års arbetslivserfarenhet inom nuvarande europeisk eller tidigare nordisk intradagmarknad
Minst 3 års arbetslivserfarenhet av kontrollrumsnära verksamhet och IT-system


Mervärdeskrav:

Minst 3 års arbetslivserfarenhet av nordiskt och europeiskt samarbete 
Minst 3 års arbetslivserfarenhet av PM3 eller liknande förvaltningsmodell
Minst 3 års arbetslivserfarenhet av arbete på myndighet eller statligt affärsverk 


Din ansökan

Låter rollen intressant och passande?

Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning.



Om oss

Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Quest Consulting Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 oktober 2024
  • Ansök senast: 14 oktober 2024

Liknande jobb