OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
Saab är ett globalt försvars- och säkerhetsföretag verksamt inom flyg-, land- och marinförsvar, civil säkerhet och kommersiell flygteknik. De är 15 500 medarbetare och har verksamhet på alla kontinenter. Tekniskt är de ledande inom många områden och en femtedel av deras intäkter går till forskning och utveckling.
Saab är också ett möjligheternas företag. Ett företag där mångfald ses som en tillgång och där du som medarbetare får stort ansvar och goda utvecklingsmöjligheter. Men också ett företag som respekterar varje människas behov av ett liv utanför arbetet.
Affärsområde Surveillance erbjuder effektiva lösningar för övervakning och beslutsstöd, och system för att upptäcka och skydda mot olika typer av hot. Produktportföljen omfattar flygburna, landbaserade och marina radarsystem, system för signalspaning och självskydd, ledningssystem samt system för sjöfarts- och flygtrafikledning.
Dina arbetsuppgifter
Du kommer att ingå i planeringsenheten inom Sourcing & Production på Saab Surveillance i Göteborg. Planeringsenheten ansvarar för kundorder i IFS, från efterfrågan till leverans, och balanserar arbetsbelastningen genom produktion med löpande kommunikation och avstämning kring statusen för de tilldelade projekten.
Som planerare arbetar du i gränssnittet mellan utveckling, inköp, projektledning och produktion. Ditt ansvar är att övervaka och planera inköp och tillverkning i enlighet med projektplan. Detta inkluderar aktiviteter såsom:
• säkerställa materialförsörjning i tid för orderstart i produktionen
• ansvara för ändringsorder
• hantering och administration kring utfasning (obsolescence management)
• löpande kontakter med delprojektledare och andra involverade parter i projektet
Din profil
Vi söker dig med ett par års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, gärna med inriktning mot logistik, inköp eller produktion. För att passa till tjänsten ser vi att du är en lagspelare med personligt driv som trivs med att samarbeta med olika parter. Då tjänsten innebär stora kontaktytor är det av stor vikt att du har goda sociala och kommunikativa egenskaper samt behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Kunskaper i IFS är meriterande, dock inget krav.
Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.
Ansökningsförfarande
I denna rekryteringsprocess samarbetar Saab med Skill. Tjänsten är ett konsultuppdrag med möjligheter till fortsatt anställning på Saab.
Vi tillämpar löpande urval så vänta inte med att söka. Vid frågor gällande rekryteringsprocessen, kontakta ansvarig rekryterare Johan Zizala på mail johan.zizala@skill.se
Om oss
Skill jobbar med kort- och långsiktig kompetensförsörjning. Vårt tjänsteutbud består av rekrytering och bemanning och våra kunder finns främst inom industri och IT. Vårt fokus är att matcha talanger med företag i utveckling men även att hitta och skapa framtidens arbetskraft. Vi är ett nav för talanger i olika åldrar, med olika erfarenheter och skills som vill ta nästa steg. A talent hub, helt enkelt.