OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Royal Design Group söker produktadministratör (vikariat)
Vi söker en produktadministratör till vårt PIM-team. Rollen är ett föräldravikariat på minst 6 månader med eventuell möjlighet till förlängning.
Royal Designs PIM-team ansvarar för hur våra produkter presenteras ut mot kund och är delaktiga i att utveckla och optimera vårt digitala kunderbjudande. Som produktadministratör kommer du samla in och administrera produktinformation i form av bilder, olika typer av data och eventuellt även arbeta med textberikning, vilket sker via Ai-systemet Textual. Du kommer berika och förbereda nya produkter för lansering på Royaldesign och Rum21 samt optimera befintligt material via vårt PIM-system Storm – alltid med fokus på att utveckla den digitala upplevelsen för kunden. Du rapporterar till PIM-chefen. För att lyckas i rollen behöver du kunna hantera stora mängder information på ett strukturerat sätt, ofta med täta deadlines. Du arbetar i nära samarbete med våra product content managers och kommer även ha tät kontakt med vår kundserviceavdelning samt med leverantörer.
Kvalifikationer och personliga egenskaper:
Vi söker dig som har ett starkt driv och kan leverera hög kvalitet även med snäva deadlines. Du har förmåga att se ett helhetsperspektiv samtidigt som du har känsla och blick för detaljer.
Du behöver ha mycket god administrativ förmåga och vana av att hantera många olika uppgifter parallellt. Du bör ha god kännedom i Excel. Det är en stor fördel om du har tidigare erfarenhet av att arbeta i ett PIM-system och gärna lär dig nya program och system. Andra kompetenser som kan behövas för rollen är erfarenhet av bildhantering i tex Photoshop och en känsla för språk samt god lingvistisk förståelse. Du arbetar i huvudsak med svenska och engelska som språk, men kompetens inom något av språken för våra andra marknader är ytterligare en merit (danska, norska, finska, tyska, nederländska, japanska).
Då detta är en junior roll tänker vi att du kanske nyligen har avslutat en utbildning inom relevant område och nu med öppenhet, nyfikenhet och ett starkt driv vill få börja arbeta inom e-handelsområdet.
Arbetet utgår från vårt kontor nära Karlaplan i Stockholm, med möjlighet att delvis arbeta hemifrån. Är du rätt person för rollen, men bor på en annan plats, kan det också finnas möjlighet att arbeta på distans.
Vad erbjuder vi?
Vi tror på öppenhet, kreativitet och prestigelöshet. Förutom marknadsmässiga villkor erbjuder vi bland annat branschens grymmaste kollegor och bra personalrabatt.
Royal Design Group AB
Royal Design och Rum21 är några av Nordens ledande inredningsbutiker på nätet. Sedan starten 1999, då bolaget var inriktat på e-handel av svenska premiumvarumärken mot den amerikanska marknaden, har bolaget växt kraftigt. Varje månad har vi miljontals besökare som kommer till oss för inspiration, information och det senaste inom trender och design, vilket gör oss till den främsta online-destinationen i Norden för konsumenter inom möbler, belysning, inredning samt glas och porslin. Idag finns bolaget representerat online på över 14 marknader samt genom två fysiska butiker i Sverige under varumärkena RoyalDesign.se och Rum21.
Royaldesign Group är en del av Egmont Publishing, vars portfölj består av flera ledande nordiska e-handelsbolag inom nischade områden.
Ansökan:
Din ansökan bör innehålla CV och personligt brev. Specificera gärna vilka system och program du har erfarenhet av att arbeta i samt ungefärlig tidpunkt för när du skulle ha möjlighet att påbörja vikariatet.
Vi kallar till intervjuer löpande. Tjänsten är tänkt att tillsättas snarast möjligt.
Välkommen med din ansökan!
Royal Design Group värnar om en rekrytering och arbetsplats fri från diskriminering, som ger lika möjligheter för alla. Vi tror på att mångfald inom erfarenheter, perspektiv och bakgrund leder till en bättre arbetsmiljö och därmed en bättre kundupplevelse.