OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du ha ett spännande arbete inom en framgångsrik verksamhet som satsar stort på framtiden och på att förverkliga barns drömmar?
Vi söker nu en Produktadministratör till vår E-handel i Borås.
Arbetsuppgifter
I din roll som Produktadministratör är du kvalitetsansvarig och lite av ”spindeln i nätet” när det gäller urvalet av varor till vår e-handel secondhand.se. I dina arbetsuppgifter ingår att upprätta riktlinjer och arbetsmetoder samt arbetsleda och handleda våra medarbetare när det gäller kvalitetsbedömning, fotografering, prissättning och registrering av secondhandprodukter på vår plattform. Du ansvarar för att medarbetare inom dessa områden också prioriterar rätt och att så många nya produkter som möjligt läggs ut till försäljning på secondhand.se. Du handleder medarbetare i praktik och följer upp deras individuella mål. Du administrerar produktrelaterade arbetsuppgifter i vårt marknadsarbete. Du ingår i arbetsledningen och styrgruppen för secondhand.se. Du rapporterar till e-handelschefen.
Vem söker vi?
Vi söker dig som trivs i en föränderlig miljö med ett stort flöde av varor och högt tempo. Du är en naturlig ledare och har en positiv attityd, tar ansvar och är organiserad. Du verkar för helheten utifrån uppsatta mål, för att utveckla och driva verksamheten framåt. Du har erfarenhet av att handleda människor utifrån deras egna förutsättningar, är lyhörd och har en god social och kommunikativ förmåga.
Avslutad gymnasial utbildning är ett krav samt några års arbetslivserfarenhet, gärna från antingen e-handel eller second hand. Tidigare erfarenhet av ledarskap är också ett krav. Det är meriterande om du arbetat med fotografering samt sociala medier. Du behärskar svenska språket och kan formulera dig klart och tydligt i tal och skrift.
Du har ett brinnande intresse för bistånds- och secondhandarbete. Du vill vara en del av vår kultur och värdegrund.
Vi erbjuder dig
Som anställd hos oss erbjuder vi dig att vara en del i en verksamhet som genererar stora belopp till bistånd och sociala projekt för utsatta barn i världen och i Sverige. Vi har fokus på miljö och arbetar för minskad förbrukning av energi och naturtillgångar samt minskat sopberg. Erikshjälpen Second Hand är också en social gemenskap där viktiga kontakter och relationer byggs upp. Personer med funktionsnedsättning och i arbetslöshet får en chans till arbete och vi jobbar med integrering av nysvenskar. I verksamheten finns också många volontärer.
Som anställd hos oss kommer du att göra skillnad för utsatta barn i Sverige och utomlands!
Låter det spännande?
Välkommen med din ansökan, innehållandes CV och personligt brev. Märk ansökan med ”Produktadministratör”.
Ytterligare information
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 %. Vi tillämpar sex månaders provanställning.
Erikshjälpen Second Hand är en ideell förening som samarbetar med lokala föreningar och församlingar. Sedan starten 1990 har verksamheten vuxit till att i dag vara Sverigeledande med ett 60-tal butiker i Sverige, två i Norge samt e-handel. Syftet med butikerna är att generera medel till bistånd, både i Sverige och utomlands. Återanvändning av varor skapar hållbar konsumtion. Second hand-butikerna är också viktiga mötesplatser för människor och erbjuder möjlighet till arbetsträning, praktik och personlig utveckling.