OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta framåt. Vill du bli en av oss?
Arbetsförmedlingen och avdelningen Digitala tjänster
Avdelningen Digitala tjänster är en del av myndighetens kärnverksamhet och vi ansvarar för Arbetsförmedlingens kundmöten i våra digitala kanaler.
Vi arbetar datadrivet och hypotesbaserat i tvärfunktionella agila team.
Inom enheten Rehabilitera hjälper vi den grupp som står längst ifrån arbetsmarknaden att hitta en meningsfull sysselsättning. Det är därför extra viktigt att våra webbtjänster utvecklas med tillgänglighet i fokus, men även att vi når fram med våra erbjudanden inom arbetsmarknadsstöd till relevanta arbetsgivare.
Vem söker vi
Som produktägare hos oss kommer du att ingå i ett utvecklingsteam, där du ansvarar för att teamet kontinuerligt utvecklar nya digitala tjänster samt förvaltar de befintliga. Du prioriterar arbetet i ett agilt arbetssätt, har koll på backlogen, följer upp leveranserna och svarar för att produkten når sina mål. Arbetet innebär många kontaktytor internt men även med externa partners och leverantörer. Du kommer att samarbeta med kollegor inom andra enheter på arbetsförmedlingen, som produktägare för IT-tjänster som din produkt har ett beroende till, jurister med fokus på informationssäkerhet, sakkunniga inom arbetsmarknad, cybersäkerhetsexperter och många fler. Du har ett tätt samarbete med produktansvarig.
Kvalifikationer
Grundläggande krav för tjänsten är att du har:
- minst 10 års arbetslivserfarenhet
- minst 3 års erfarenhet av att arbeta i en roll som produktägare (Product Owner) eller projektledare
- erfarenhet av nära samarbete med olika roller inom IT såväl som kärnverksamhet
- erfarenhet av kund- och datadriven utveckling
- mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift
-
Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarkriterier.
Det betyder att du som medarbetare på Arbetsförmedlingen:
- tar ansvar för dina arbetsprestationer och ditt bidrag till helheten
- anpassar dig till förändring och oförutsedda händelser
- tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet för rollen.
Vårt erbjudande
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar sex månaders provanställning om du inte redan arbetar på myndigheten. Placeringsorten är Solna.
Vi erbjuder förmånliga semesteravtal, möjlighet till flextid, friskvård på arbetstid samt friskvårdsbidrag. Vår arbetsplats består av över 11 000 kompetenta och engagerade medarbetare. Genom att samarbeta och vara öppna för nya perspektiv utvecklas vi som individer och verksamhet. Tillsammans frigör vi möjligheter som får Sverige i arbete.
Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår webbplats https://arbetsformedlingen.se/om-oss
Ansökan
VI ser fram emot att läsa ditt personliga brev och vi vill att du berättar om dig själv och varför du söker dig till oss på Arbetsförmedlingen. Bifoga ditt CV och ev. intyg som styrker att du har de krav som tjänsten har.
Välkommen med din ansökan, som sker här på webbplatsen digitalt, senast 2021-11-22 märkt med Af-2021/0084 1204.
Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk.