OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I din roll som produktägare kommer du att ansvarar för utveckling av publiceringsplattformar och säkerställer att rätt publiceringar sker. Du har ett ansvar att kunden uppfyller regelverk inom området och att det fungerar enligt verksamhetens behov. Det innebär flera kontaktytor internt och externt för att samla in behov och agera kravställare på IT-plattformarna.
Flera av publiceringsplattformarna delas med andra länders systemoperatörer. Kunden har även en egen plattform för publicering av data. I de fall ansvaret delas med andra ingår det i produktägarrollen att representera Kunden i olika forum. På sikt kan det bli aktuellt att ta över någon europeisk eller nordisk grupp. Uppdraget innebär nära samarbete med systemansvarig IT, ansvarig person för strategisk utveckling av marknadsinformationspublikationer, samt processledare som ansvarar för olika produkter vars information publiceras publiceringsplattformarna. Det kan också bli aktuellt att stödja inom produktledning, uppdragsledning, kravledning/analys eller test inom närliggande områden.
Kortfattade arbetsuppgifter:
- Samla in och koordinera behov internt och externt
- Ansvar för att driva och följa upp frågor om data som ska publiceras och eventuella fel i publicerad data
- Underhåll av masterdata i systemen, och även vidareutveckling vid nya samt förändrade krav på publicering
- Bidra i framtagande av strategi för Datakvalitet, och övervakning av vad vi skickar, samt process för reaktion och hantering om vid avvikelser
- Deltagande i europeisk och nordisk arbetsgrupp
- Krav, produktledning, test, uppdragsledning inom närliggande områden
Tidigare erfarenhet som behövs för denna roll:
Personliga egenskaper som flexibilitet, prestigelöshet, social förmåga är viktigt för rollen.
För att lyckas i rollen behöver du kunna tillgodose och prioritera mångas intressen samt ha en förmåga att kommunicera med många intressenter. Du behöver även tala och skriva på svenska och engelska.
- Högskoleutbildning inom relevant område alternativt motsvarande utbildning eller arbetslivserfarenhet som är likvärdigt
- Minst 1 års erfarenhet från krav- och/eller testarbete.
- Minst 2 års arbetslivserfarenhet av att arbeta i komplexa miljöer med höga krav på informationssäkerhet
- Arbetserfarenhet av att kommunicera med beställare, kravställare, leverantörer, IT-systemutvecklare, verksamhetspersoner och andra intressenter
- Minst 2 års arbetslivserfarenhet från roll som exempelvis produktägare, kravledare eller projektledare i gränslandet verksamhet/IT
Din ansökan
Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Vi är flera rekryterare som hanterar rekryteringen av denna tjänst, vid frågor gällande den här rekryteringen eller tjänsten når du oss enklast på e-post info@quest.se
Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post.
Varmt välkommen med din ansökan!
Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning. Du kommer att vara tillsvidare anställd av Quest Consulting och arbeta som konsult hos våra kunder.
Om Quest Consulting
Quest Consulting är ett auktoriserad konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.
Kontaktpersoner på detta företaget
Quest Consulting