OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Till vår kund söker vi efter en Produktägare. Som Product Owner (PO) på bolaget arbetar du i ett av våra lean-agila team inom Masterdata. Du ansvarar för att tillsammans med teamet definiera stories samt äga och prioritera teamets backlog. PO har en viktig roll när det gäller att maximera värdet som teamet producerar och se till att stories uppfyller användarens behov och följer definition of done. PO har en ledande roll i länken mellan affär, användare och det agila teamet, och tar tillsammans med andra PO och programledning ett ägarskap för området.
Rollens arbetsuppgifter och ansvarsområden:
- Äga, upprätthålla och prioritera teamets backlogg
- Delta i Program backlog refinement
- Hantera insamlande av krav (verksamhet)
- Säkerställa användarperspektivet i all utveckling
- Ansvara för dialog med intressenter, beställare m.fl.
- Bidra med att beskriva behov (i form av features)
- Bidra till produktens roadmap
- Ansvara för att definiera stories och iterationer
- Ta fram releaseinfo för levererade features/enablers/stories
- Godkänna levererade stories
- Delta i PO-Synk möten och andra SAFE ceremonier
- Bevaka och kommunicera incidenter
KompetenskravFör att passa in i rollen har du flerårig erfarenhet av arbete i organisationer med komplext IT-landskap. Du är van vid att jobba agilt med utveckling och förvaltning som helhet, och har du erfarenhet av det lean-agila ramverket SAFe så är det meriterande. Meriterande är också erfarenhet av arbete inom bank och försäkring, kundinformation eller masterdata. Skulle du ha erfarenhet av tjänsteutveckling i komplexa systemlandskap med många integrationer är det en bonus.
Vi lägger stor vikt vid personliga förmågor. Vi ser att du:
- Har förmåga att tillgodose, möjliggöra och prioritera mångas intressen
- Är diplomatisk, skapar välfungerande samarbeten i organisationen och bidrar till att få andra att lyckas
- Är en naturlig kommunikatör med förmåga att kommunicera tydligt, konstruktivt och transparent
- Du tar ägarskap utifrån en helhet, ser det som ditt ansvar att driva frågor även utanför den givna ”boxen”
Vidare ser vi att du har relevant akademisk utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Goda kunskaper i svenska och engelska är ett krav.
Uppdraget är en del av Quest Consultings konsultverksamhet. Din anställning kommer att vara hos Quest Consulting och du arbetar som konsult hos vår kund. Anställningen är heltid, tillsvidare, dagtid.
Din ansökan Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Vi är flera rekryterare som hanterar rekryteringen av denna tjänst, vid frågor gällande den här rekryteringen eller tjänsten når du oss enklast på e-post info@quest.se Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post.
Varmt välkommen med din ansökan!
Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning. Du kommer att vara anställd av Quest Consulting och arbeta som konsult hos vår kund.
Om oss Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.
Kontaktpersoner på detta företaget
Quest Consulting