Produktägare

Produktägare

Arbetsbeskrivning

Product Owner hos denna kund är den roll inom Scrum som ansvarar för att en produkt med mesta möjliga värde levereras till överenskommet datum. Detta görs genom att det inkommande flödet av krav hanteras och punkterna i produktbacklogen kontinuerligt väljs ut och förfinas. Product Owner underhåller produktbacklogen och ser till att alla känner till dess innehåll och prioriteringar. Ditt uppdrag kommer bland annat att innefatta ansvar för att:

underhålla produktbacklogen så att den är transparent, synlig och tydlig för alla samt prioriterad och grovt estimerad 
delta i sprintens stående aktiviteter/möten – refinement, sprintplanering, stand-up, demo, retro
arbeta nära tillsammans med övriga i projektgruppen för att identifiera och prioritera behov/krav


För detta uppdrag behöver du erhålla en djup förståelse för agila principer och metodik. Vi ser att du har en stor kompetens inom Scrum med god kunskap inom användarcentrerad utveckling. Utöver det ser vi att din arbetsprofil skall kunna uppfylla följande krav:

Mycket stor erfarenhet av arbete i rollen Product Owner i agil systemutveckling enligt Scrum
Erfarenhet av användarcentrerad utveckling, nära samarbete med användargrupper
Erfarenhet av att omvandla resultat från idé-, koncept- och kravarbete till formulerade krav och underlag för utvecklare
Förmåga att agera teamledare för gruppen som producerar kravunderlag 


Som person ser vi att du erhåller stor självständighet i ditt arbete, att du har en god kommunikativ förmåga och är målfokuserad. Du har ett öga för detaljer och kan se problem och lösningar ur ett helhetsperspektiv. Denna tjänst är avsedd för heltidsarbete och gäller tillsvidare. Rollen har sin utgångspunkt i Stockholm där det finns möjlighet till viss distansarbete.

Din ansökan

Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi är flera rekryterare som hanterar rekryteringen av denna tjänst, vid frågor gällande den här rekryteringen eller tjänsten når du oss enklast på e-post info@quest.se Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning. Du kommer att vara anställd av Quest Consulting och arbeta som konsult hos vår kund.

Om oss

Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Quest Consulting Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 februari 2023
  • Ansök senast: 17 februari 2023

Liknande jobb


Platform Developer

Platform Developer

22 november 2024

Acting Product Manager

Acting Product Manager

22 november 2024