OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker för kunds räkning en Produktägare för recept.
Om uppdraget
Som produktägare för recept ansvarar du för att möjliggöra för receptkunder att hämta ut recept både online och i apotek. I det ingår att ansvara för de tekniska lösningarna som hanterar försäljning och hantering av recept och fullmakter, hantera utbyten samt expediering av läkemedel i både apotek och e-handelslager.
Du driver utveckling tillsammans med ditt utvecklingsteam, externa leverantörer, samt de närmaste intressenterna som primärt finns inom vår farmaci-organisation, sortiment & inköp samt försäljning & drift. Vi är i uppstarten av ett förändringsarbete kopplat till recepthantering och du kommer att spela en aktiv roll i dess framsteg. Du rapporterar till vår Digitala produktchef och ingår i en grupp tillsammans med sju andra produktägare.
Ditt mål som Produktägare är att maximera värdeskapandet genom att avgöra vad teamet ska utveckla.
I rollens primära ansvar ingår att:
• Ta fram utvecklingsplan (vision, roadmap, releaser och aktiviteter) inom sitt område och att säkerställa den långsiktiga hållbarheten i leveranserna
• Ansvara för samarbetsstrukturen med stakeholders i syfte att driva produktområdet framåt och samla in behov, dela progress samt samla in feedback på lösningar
• Ansvara för att behov kvalificeras utifrån slutanvändarbehov, affärsvärde och genomförbarhet (tekniska och legala)
• Ansvara för att utvecklingsinsatser har tydliga avgränsningar, estimat och effektmål
• Ansvara för att utvärdera och prioritera backlogg i det agila arbetet. Detta inkluderar koordinering med andra produktägare, stakeholders, initiativägare, scrum masters och tech leads
• Följa upp leveransen och verka för att vi får ut önskade effekter
Profil & Meriter
Du har
• Minst 3 års relevant erfarenhet av att arbeta med digital utveckling i roller som produktägare eller motsvarande
• Relevant examen från högskola eller universitet
• Erfarenhet av att leda utvecklingsteam och initiativ enligt agila metoder och processer
• Erfarenhet av arbete med e-handel
• Erfarenhet av arbete med recept/farmaci är meriterande
Det här är du
Vi tror att du är en stark kommunikatör med god förmåga att möta och förstå verksamhetens och kundernas önskemål och behov. Du har ett affärsmässigt förhållningssätt till digital utveckling och har alltid ett helhetsperspektiv i ditt beslutsfattande. Du är noggrann och strukturerad och brinner för att driva förbättringar, både mot kund och internt. Som kollega och samarbetspartner är du tillgänglig, närvarande och aktiv i din kommunikation, både inom ditt egna team och i ditt nätverk.
Din ansökan
Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning.
Om oss
Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.