OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om CaspecoDagens Caspeco uppstod år 2006 – i mötet mellan en legendarisk krögare och en smart Uppsala-student. Per Söderqvist hade drivit ett antal populära krogar, men med blandad ekonomisk framgång. När han drev krog i Uppsala tog han in en sommarpraktikant för att hjälpa honom att få koll på utgifter, inkomster, marginaler och bemanning. Med hjälp av ett egenutvecklat excel-ark kunde Per Söderqvist över en natt få en helt ny överblick – och lönsamheten steg.
Idag erbjuder Caspeco ett restaurangsystem för restaurang- och upplevelseindustrin. Våra produkter består av Bokning, Kassa, Personal och Analys. Bolaget består idag av cirka 180 medarbetare, 2500 kunder i en organisation där beslutsvägarna är korta, varje medarbetare gör skillnad, och nya idéer och initiativ premieras. Nu söker vi efter en Produktägare till området Lön Norge för vår fortsatta tillväxtresa.
Om tjänstenSom Produktägare inom Lön Norge kommer du ha en nyckelroll i vår tillväxtresa och expansion i Norge. Du kommer bli en del av vår dynamiska utvecklingsavdelning inom Personal, där en del i ditt ansvar är att formulera och specificera krav för ett av våra agila utvecklingsteam som fokuserar på utländsk lön. Du kommer att ha en central roll med många kontaktytor både internt och externt och ett nära samarbete med utvecklingsteam, supportteam, produktchef och andra produktägare inom Lön. Tillsammans kommer ni verka för att vår produkt håller god kvalitét och att vi fokuserar på rätt saker som skapar värde för våra kunder och användare.
Dina ansvarsområden kommer bland annat att vara:
Omvärldsbevakning för att säkerställa att vår produkt följer kollektivavtal, lagar och regler inom norsk lön
Dokumentation, release notes och demo av nya funktioner
Driva specifikationen av ny funktionalitet i samarbete med utvecklingsteamet och andra produktägare, med stöd från extern expertis vid behov
Prioritera teamets backlog utifrån input från produktchef, operation specialist och Country Manager i Norge
Agera tredje linjens support
Kvalifikationer För att lyckas i rollen som Produktägare hos oss behöver du vara nyfiken och initiativtagande i ditt arbete. Du har ett intresse för problemlösning och värdeskapande och har en förmåga att identifiera behov och omvandla dessa till kortfattade krav i vårt lönesystem utan att förlora viktiga detaljer. Du behöver ha arbetat med - och ha en god förståelse för lön i sin helhet, där erfarenhet av norsk lön är extra meriterande. Du får gärna ha arbetat i liknande roll, kanske som projektledare, kravanalytiker eller produktägare. Som person är du strukturerad, noggrann och har en förmåga att arbeta med olika initiativ parallellt och är flexibel i din yrkesroll.
Du behöver även:
Kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, samt ha en förståelse för det norska språket
Ha en god systemvana, framför allt inom lönesystem. Har du till och med arbetat i Caspecos lönesystem så är det en stor bonus.
Ha tidigare erfarenhet från restaurangbranschen eller närliggande bransch ser vi som väldigt meriterande.
Vårt erbjudande Vi erbjuder en bred och utvecklande roll där du får möjlighet att växa och utmanas i din yrkesroll. Du kommer att ingå i ett kunnigt, sammansvetsat team med god stämning och högt i tak, där ni delar erfarenheter och har ett nära samarbete. Din position kommer att vara en nyckelroll i vårt team, där du får stort inflytande och möjlighet att verkligen göra skillnad. Hos oss på Caspeco är varje individ en viktig del av vår framgång, och vi ger stor frihet under ansvar i din yrkesroll. Vi har kollektivavtal och erbjuder marknadsmässiga villkor.
ÖvrigtStart: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid Omfattning: Heltid Plats: Uppsala, med hybridlösning
Låter det som en roll för dig? Välkommen att skicka in din ansökan idag. Urval sker löpande. För frågor gällande tjänsten är du välkommen att kontakta julia.derblom@caspeco.se