Produktägare

Produktägare

Arbetsbeskrivning

Åt vår kund söker vi en Produktägare

Uppdragsbeskrivning

Kundens centrala IT-enhet ansvarar för att förvalta och vidareutveckla deras gemensamma system som exempelvis dokumenthantering, integration, robotics och masterdata. Kunden söker en driven och analytisk Product Owner med förmåga att arbeta med system i produktion. I denna nyckelroll kommer du att arbeta nära utvecklingsteamet för att säkerställa att dom får stöd i prioritering och att förstå hur affärsbehoven ser ut med målsättning att leverera högsta möjliga värde. Som PO kommer du att arbeta dedikerat med masterdata och dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir att säkerställa att utvecklingsteamet levererar enligt backlog och prioritering, allt i enlighet för kundens bästa. Att din analytiska förmåga är god och att du är strukturerad är väsentligt. Då tjänsten innebär tätt arbete med kollegor och beställare är det viktigt att du har lätt att samarbeta med andra och har god kommunikationsförmåga. Majoriteten av ditt team sitter off shore i Indien och erfarenhet av att arbeta i en mångkulturell miljö och leda team där inte alla är på plats är viktigt. Kunden är mitt inne i en transformation mot lean-agila arbetssätt och SAFe. Därför ser vi gärna att du har erfarenhet av agila metodiker, att du är positiv till förändring och vidareutveckling av arbetssätt.



Generell rollbeskrivning

En Produktägare inom kunden ansvarar för både produkt och marknadsanalys i samband med utveckling och lansering av produkten. Produktägare är en produktnära roll med fokus på att hantera backloggen för teamet för att möta målen som är uppsatta för teamen. Produktägaren ansvarar för att prioritera och presentera kommande arbete för teamet. Produktägare är en roll som stöttar kundens arbete med agilt arbetsätt och Safe. 





Kompetenskrav

Relevant akademisk utbildning IT, datavetenskap, ekonomi eller relaterat område.


Erfarenhet av arbete i större organisationer med höga krav på regelverksefterlevnad


Minst 3-5 års arbetslivserfarenhet som Product Owner (och/eller kravanalytiker)


Erfarenhet av leda och coacha agila team


Du har god förståelse kring agila utvecklingsmetodiker (gärna SAFe) och tillhörande kvalitetsarbete


Goda kunskaper i svenska och engelska är en förutsättning för rollen.


Din ansökan

Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning.

Om oss

Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Quest Consulting Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 31 oktober 2024
  • Ansök senast: 6 november 2024

Liknande jobb


Team coach/Systemförvaltare

Team coach/Systemförvaltare

20 december 2024

Systemförvaltare, Tjänsteområde HR och Lärande

Systemförvaltare, Tjänsteområde HR och Lärande

20 december 2024

20 december 2024