Produktägare Användarsegmentering till SVT Data

Produktägare Användarsegmentering till SVT Data

Arbetsbeskrivning

SVT söker nu en produktägare inom data och analys. Som produktägare för användarsegmenteringkommer du ha en unik möjlighet att vara med och bygga upp ett nytt team som skapar förutsättningar för hur vi förstår våra användare och utvecklar våra tjänster och innehåll för att öka värdet för våra användare. 
Att lära känna våra användare för ökad relevans är en företagsövergripande prioritering på SVT. Inom data och analys på SVT står vi i centrum för den ambition. Vi strävar efter att utveckla SVTs förmåga att förädla potentialen i data till något som adderar public service-värde. Vi gör det genom att bidra till kontinuerligt lärande och till att beslut kan tas baserat på data och kunskap om våra användare.
DIN NYA ROLL
SVTs mål med användarsegmentering är att bygga kunskap om vilka segment som på bästa sätt stöttar resan mot ökad lojalitet och räckvidd – med särskilt fokus på SVT Play. Uppdraget är att samla användardata och utforska hur och vilka segment som är mest relevanta att utgå ifrån för de intressenter som kan agera på data för att mer effektivt nå våra publikmål.
Du kommer att ha möjlighet att samarbeta med fantastiska kollegor inom både analys, growth, data, produktutveckling, innehållsutveckling och marknadsföring för att ditt team ska nå sina mål och bidra med bästa möjliga värde till SVTs användare.
Som produktägare kommer du ansvara för att: 
Utforska och utveckla användarsegmentering i linje med SVTs strategiska mål
Sätta mätbara mål tillsammans med ditt team, prioritera och följa upp aktiviteter utifrån effekt 
Verka för samarbeten med intressenter, andra POar och team som krävs för att nå önskad effekt
Kommunicera koncept, modeller och lärande 
Coacha team och intressenter i hur de kan bidra till och dra nytta av segmentering 
Inspirera till och identifiera nya tillämpningsområden för segmentering
Som produktägare bidrar du i strategiska diskussioner med insikter om hur användardata och segmentering på bästa sätt kan stötta utvecklingen mot våra mål. Du tar fram och visualiserar koncept och färdplan framåt, samt kommunicerar dessa till berörda team och intressenter. Genom att balansera tekniska vägval, värde för användare och SVTs interna behov identifierar du de utvecklingsområden som tar er snabbast mot ert mål. Du kommer att jobba på SVT Data och rapportera till SVT:s datachef.
VEM ÄR DU?
För att lyckas i rollen tror vi att du har vana att jobba med analys och/eller growth samt har erfarenhet av, eller brinner för och vill bli en stjärna på att:
Leda digital utveckling genom agila processer
Skapa fokus på effekt genom målmedvetet hypotesdrivet arbete 
Omvandla komplexa datamodeller till pedagogiska koncept
Prioritera kontinuerligt lärande och delande av insikter
Som person är du nyfiken, kreativ och ambitiös, söker samarbete och värderar lärande. Du har förmågan att inspirera andra och vill själv utveckla din kompetens inom analytiska arbetssätt och segmentering i synnerhet. Inte minst har du ett starkt intresse för samspelet mellan innehåll och produkt och vill driva ett kreativt analysarbete för att leverera bästa möjliga värde till användaren.
LÅTER DET INTRESSANT?
Vi ser fram emot din ansökan! Urval sker löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. För mer information om tjänsten kontakta Olivia Strandberg, Tech-rekryterare, på förnamn.efternamn@svt.se
Facklig information lämnas av Åsa Larsdotter (SACO), Maria Nassikas (Unionen) och Jonas Ohlsson (SJF). Samtliga nås via växeln, tfn 08-784 00 00.

Kontaktpersoner på detta företaget

Anne Bergstrand

Tomas Skoglund

Jesper Bierbum

Josefin Ziegler

Linda Hermansson

Malin Syrstad

Hans Andersson

Anja Hilden

Nina Funke

Elisabeth Bergkvist

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sveriges Television AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 mars 2021
  • Ansök senast: 30 april 2021

Besöksadress

Box 3050
None

Postadress

Box 3050
Växjö, 35033

Liknande jobb


26 november 2024

26 november 2024

26 november 2024

26 november 2024