OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hos oss på Bring växer vi i takt med den lavinartade ökningen av e-handelsvolymer. För att bibehålla farten och ta ytterligare tillväxtkliv så kräver det ett brett utbud av tjänster till marknaden. Nu söker vår kommersiella miljö för B2C – Strategi & Förvaltninginom Division E-handel och Logistik efter en ny Produktägare. Är det du?
Avdelningen
Avdelningen för B2C Strategi & Förvaltning tar det kommersiella ansvaret i att säkerställa en tjänsteportfölj som möter marknadsbehoven i Norden. Här ligger ett förvaltnings- och lönsamhetsansvar för våra befintliga tjänster, vilket uttrycker sig exempelvis genom styrmodeller av pris, servicenivå, kvalité och tilläggstjänster. Precis som vår marknad är vi organiserade efter en nordisk modell med 9 kollegor i Oslo, Stockholm och snart även Köpenhamn.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som Produktägare befinner du dig mitt i händelsernas centrum och fyller en viktig funktion genom att bidra till den överordnade helhetsbilden av vår kommersiella modell. Här kommer du snabbt att skaffa dig detaljkunskap om våra tjänster inom B2C-segmentet och dess operativa modell, vilket sätter dig i en god position att övervaka såväl lönsamhet som kvalitet. Här handlar mycket om att sätta örat tätt mot rälsen och fånga upp alla nyanser i marknadens behov. Det gör du dels på egen hand, dels genom ett närt samarbete med organisationerna för sälj, tjänsteutveckling och övriga kommersiella miljöer.
Som produktägare har du ansvaret för lönsamheten hos ett definierat urval av våra B2C-tjänster. Här kommer du få dyka djupt in modeller runt prissättning, marginalberäkningar och prognosprocesser. Som en naturlig del av ovan blir du en central länk i projekt kopplade till domänens strategiprocesser.
I tillägg får du ett särskilt ansvar för att agera avdelningens länk mot våra internationella samarbetspartners. Denna särsyssla präglas av både strategisk och operationell karaktär, men kan också komma att bli desto mer mångfacetterat vid nya uppstarter.
Vem söker vi?
För att lyckas och trivas i rollen tror vi att du är en person med branschvana och god förståelse runt logistikens värdekedja. Tidigare har du kanske jobbat som projektledare, affärsutvecklare eller tjänstedesigner och känner dig nu sugen på att bli med på Brings tillväxtresa. En relevant utbildningsbakgrund på universitetsnivå anses meriterande.
Vi räknar såklart inte med att du är någon lösningsarkitekt, men vi tror du har en god förståelse för kommersiella processer i gränslandet mellan digitala och fysiska tjänster. Du har förmågan att bidra till en tydlig helhetsbild genom att visualisera strategiska huvuddrag lika bra som de underliggande operationella lösningarna. Detta sätter naturligtvis ett stort pris på din kommunikativa förmåga, vilket är en möjliggörare i en roll med intressenter på tvärs av avdelningsgränser.
Stor vikt kommer också läggas vid dina personliga egenskaper. Eftersom du kommer behöva ta in stora mängder information så behöver du ha en fallenhet för att lära dig nya processer och se samband. I vår nordiska koncern talar vi ”skandinaviska” (och ibland lite engelska), varpå du är en god kommunikatör som behärskar ett nordiskt språk på flytande nivå. Noggrannhet, tydlighet, mod, och ett prestigelöst förhållningssätt är alla nyckelord för att bli framgångsrik i rollen.
Vi erbjuder:
Spännande och utmanande arbetsuppgifter i en nyupprättad kommersiell enhet
Möjligheten till att arbeta med ett varumärke i fyra olika nordiska marknader med fyra olika marknadspositioner
Stora möjligheter till intern kompetens- och karriärsutveckling
En flexibel arbetsplats med ett nordiskt fokus
En innovativ arbetsplats och en bransch under ständig tillväxt
Konkurrenskraftiga förmåner
Omfattning och placering
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid (100%) som inleds med 6 månaders provanställning. Tillträde sker enligt överenskommelse. Tjänsten har sin utgångspunkt i Västberga, Stockholm, och resor i Norden förekommer.
Rekryteringsprocessen, ansökan och frågor
Vi vill att vår arbetsplats ska vara en spegling av samhället i stort. Därför uppmanar vi alla kvalificerade kandidater till att söka tjänsten. Rekryteringsprocessen kommer innehålla kapacitet- och personlighetstester. Vi förbehåller oss rätten att genomföra bakgrundskontroller på slutkandidater. Vi tillämpar löpande urval och ansökningsfristen kan därför komma att stängas innan sista ansökningsdatum. Passa på att söka tjänsten redan idag!
Om du har några frågor eller funderingar kring tjänstens karaktär är du varmt välkommen att kontakta anställande chef, Stian Andersen, via stian.andersen@posten.no.
Frågor kring rekryteringsprocessen hänvisas till Jakob Ingemansson, HR-chef i Division E-handel och Logistik, via jakob.ingemansson@bring.com.
Varmt välkommen med din ansökan!