Produktägare Backloghantering, Stockholm

Produktägare Backloghantering, Stockholm

Arbetsbeskrivning

Om konsultuppdraget

- Ort: Stockholm

- Uppdragslängd: Ca. 12 månader

- Uppdragsstart: 2023-09-01.

- Sista ansökningsdagen: ansök snarast, senast 2023-08-17

- Omfattning: 100%

Arbetsbeskrivning:
Produktvision och backloghantering

Som produktägare hos vår kund samarbetar du med intressenter för hela kedjan från vision till sub-task på teamets tavla. Du är ledande i arbetet med att definiera MVP-er i tidiga steg, förmedla dess värde, samt ta fram en roadmap och driva det strategiska utvecklingsarbetet för de produkter och tjänster som ingår i ansvarsområdet. Du jobbar med att specificera, bryta ner och prioritera teamets backlogg.

Du hanterar budgeten för teamet. Du följer upp och uppdaterar utvecklingsbudget utifrån pågående arbete, samt attesterar fakturor. Du upprättar också underlag för produktens fortsatta utveckling.

I ditt arbete ingår att hjälpa till att estimera framtida leveranser till stöd för beslut, samt upprätta preliminära hållpunkter för utvecklingen.

Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):

- Minst 9 års erfarenhet av att arbeta med olika agila processer och metoder.

- Arbetat minst 3 år i rollen som Produktägare för ett agilt team, under de senaste 5 åren.

- Erfarenhet av minst 3 uppdrag med realtidsdata.

- Erfarenhet av minst 3 uppdrag att etablera fungerande samarbeten med beställare/intressenter.

- Erfarenhet från minst 4 uppdrag av att ha varit ansvarig för en produkt och minst en gång tagit fram en agil-produktsvision, strategi och roadmap (i roller som tex Produktägare, Product Manager, Produktledare).

- Minst 1 års erfarenhet av att jobba med integrationer.

- Minst 3 års arbetslivserfarenhet i offentlig förvaltning.

- Du är tillgänglig för resor (in- och utrikes)

- God engelska och svenska

- Säkerhetsprövning krävs

Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):

- Minst 3 års erfarenhet av Kollektivtrafik.

- Certified SAFe Agilist certifiering.

- Scrum Alliance Certified Scrum Product Owner.

Önskemål om personliga egenskaper:

- Har en hög teamkänsla och fungera väldigt väl i olika grupperingar och team.

- Ska verka för transparens och relationsbyggande inom och utanför teamet.

- Har god förmåga att strukturera och organisera som en naturlig del av sitt eget och teamets arbete.

- Ska vara coachande i sitt ledarskap och kunna anpassa sin approach och ledarinsats utifrån skiftande behov hos både team och individ.

- Har förmåga att känna av när det är läge att utmana och när någon behöver stöd.

- Ska vara självgående, men också kunna avgöra när det är läge att be om hjälp.

- Ska ha hög förmåga att sätta sig in i andra rollers arbete och kunna coacha mot ett stärkt samarbete.
- Ska ha god förmåga att sätta sig in i produktområdets förutsättningar.

Stor vikt läggs vid personlighet vid intervju.

- Kommunikativ

- Lösningsfokuserad

- Analytisk

- Helhetsperspektiv

- Självgående och drivande

- Tar ansvar för ledning av sitt och andras arbete
Kandidaten kommer ingå i ett team där arbetsspråket i såväl tal och skrift sker på svenska

Sök uppdraget genom denna annons

I ansökan anger du ett kravställt timpris

Lägg in ett CV på svenska i Word-format

Vi återkopplar om något behöver kompletteras eller förtydligas.

Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på det bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.

Hur du kommer vidare



På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.

Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.

Om Shaya Solutions

Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Ingenjörstjänster.

Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm.

Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.

Annonsförsäljare undanbedes.

Kontaktpersoner på detta företaget

Joseph Öberg Shaya

Ellen Falkenström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Shaya Solutions AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 augusti 2023
  • Ansök senast: 17 augusti 2023

Besöksadress

Frihamnsgatan 8, Stockholm
None

Postadress

Frihamnsgatan 8
Stockholm, 11556

Liknande jobb


9 november 2024

Project Manager till Sollentuna

Project Manager till Sollentuna

8 november 2024

Internkonsult inom Stockholms stad – Systemarkitekt

Internkonsult inom Stockholms stad – Systemarkitekt

8 november 2024