Produktägare Biljettsystem till Västtrafik

Produktägare Biljettsystem till Västtrafik

Arbetsbeskrivning

Vill du vara en del av en verksamhet som är en förutsättning för att samhället ska fungera och göra hållbart resande till norm? Nu söker vi en Produktägare för dagens och framtidens biljett och betalsystem som vill arbeta både strategiskt och operativt. Om du är intresserad av att vara med och utveckla våra erbjudanden inom försäljning och hur kunderna ska köpa sin biljett i framtiden tveka inte att söka tjänsten redan idag.

Västtrafik ansvarar för kollektivtrafiken i Västsverige. Varje dag väljer över 410 000 kunder att resa med våra bussar, tåg, spårvagnar och båtar. Genom att utveckla och erbjuda hållbara resor och smarta tjänster vill vi vara det självklara valet när du reser. På så sätt bidrar Västtrafik till det goda livet i Västra Götaland och till en attraktiv och konkurrenskraftig region. Västtrafik ägs av Västra Götalandsregionen.

Arbetsuppgifter
Att vara produktägare innebär både att vara med och säkerställa att dagens biljettsystem stöttar verksamhetens behov och att tillsammans med andra utveckla morgondagens biljettsystem. Här kommer du att ha en nyckelroll i att i nära samarbete med kollegor och leverantörer utveckla nästa generations biljettsystem.



Du kommer att vara det viktiga navet i utvecklingsteamet och skall hantera interna och externa intressenters önskemål, krav och behov. I det dagliga har du kontakter med leverantörer och dialog med teamet och andra team som jobbar på Västtrafik, och ni säkrar tillsammans förvaltning och utveckling inom området. Du sätter roadmap och effektmål för din produkt och du ansvarar för att prioritera backloggen och realisera affärsnytta och starka kundvärden. På ett mer övergripande plan sker samarbete på strategisk, taktisk och operativ nivå med övriga produktägare i berörda värdeströmar. Men också i samverkan med domänarkitekt och avdelningschef för att skapa rätt förutsättningar för leverans.

Västtrafik jobbar även aktivt mot ett mer Agilt arbetssätt, där vi strävar mot mer egen systemutveckling, och i rollen ingår även att aktivt delta i detta viktiga arbete.

Din bakgrund
Vi söker dig som är innovativ och uthållig och som kan skapa kundvänliga och stabila digitala tjänster för ett hållbart resande. Du har en förmåga att tänka strategiskt, har lätt för att se en helhet och kan bygga sammanhängande lösningar och bra kundupplevelser. Genom ett strukturerat och datadrivet arbetssätt driver, prioriterar och realiserar du utvecklingen utifrån kundinsikter och förståelse för strategiska avvägningar.

Som person är du målinriktad och har ett eget driv för att lösa problem och skapa värde. Du är prestigelös och gillar att jobba i team. Du är också bra på att uttrycka dig på svenska i både tal och skrift.

Vi söker dig som är gillar utveckling av nya tjänster och är van av att arbeta Agilt, tvärfunktionellt med många kontaktytor. Du är kreativ, initiativrik och ser den digitala världens möjligheter. Du har en förståelse för att utvecklingen av system i första hand utgår ifrån kunden. I den här rollen kommer du också att ha nytta av att ha jobbat med förändringsledning.

Vi tror att du har en relevant akademisk utbildning och har arbetat några år med systemutveckling av digitala tjänster.

Tjänsten är en tillsvidareanställning. Västtrafiks nya kontor ligger på Gullbergs strandgata.

Kontaktuppgifter och ansökan
Den här rekryteringsprocessen hanteras av Experis för Västtrafiks räkning, vilket innebär att du kommer att bli anställd direkt av Västtrafik. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Susanne Alderling; susanne.alderling@se.experis.com eller 073-621 72 82.

Välkommen med din ansökan med CV och personligt brev senast den 6 december 2021.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Västtrafik
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 november 2021
  • Ansök senast: 14 december 2021

Liknande jobb


Objektspecialist IT

Objektspecialist IT

20 december 2024

Process Lead - Incident & Problem Management

Process Lead - Incident & Problem Management

20 december 2024

Global Sales Engineering

Global Sales Engineering

17 december 2024

13 december 2024