Produktägare CRM

Produktägare CRM

Arbetsbeskrivning

Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta framåt. Vill du bli en av oss?




Arbetsförmedlingens Verksamhetsområde Direkt ansvarar för självservicetjänster via digitala kanaler.

Målet är att göra vårt tjänsteutbud tillgängligt för kunden på kundens villkor: rätt tjänst vid rätt tidpunkt i rätt kanal. Vi befinner oss i en spännande uppbyggnadsfas och har höga ambitioner. Vi ska erbjuda kunderna ett komplett stöd i de digitala kanalerna som snabbare leder kunden till nytt jobb eller utbildning.

Vill du vara med som nyckelperson i denna spännande resa? Vi söker just nu en produktägare till vårt CRM-team på avdelningen digitala tjänster på Arbetsförmedlingen.

Arbetsuppgifter
I rollen som produktägare kommer du bli del av ett agilt team som ansvarar för att utveckla Arbetsförmedlingens CRM-arbete riktat mot kund.

Som produktägare ansvarar du för att driva och samordna teamets leveranser för att möta våra kunders behov. Som produktägare ansvarar du för och prioriterar produktens backlog. Utifrån användarinsikter, analyser och tekniska möjligheter driver du arbetet med att utveckla och optimera CRM-arbetet. Du är länken mellan verksamheten och utvecklingsteamet och i nära samarbete med Scrum Master ser du till att ni når de uppsatta målen.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar:

- Ansvarar för att bryta ner den långsiktiga planen till konkreta aktiviteter
- Ansvara för att planera teamets resurser
- Kontaktperson och kravställare gentemot IT och CRM-plattformen
- Representera CRM-teamet internt och externt i olika samarbeten
- Delta i eller leda utvecklingsprojekt inom ramen för CRM
- Koordinera CRM-aktiviteter mellan arbetssökande, arbetsgivare samt kommunikationsavdelningen

Du är initiativtagande, driven och noggrann i ditt arbete. Du har en god kommunikationsförmåga och är bra på att identifiera nya affärsmöjligheter. I den spännande förändringsfasen vi befinner oss i är det avgörande att du är kreativ, resultatinriktad, driven och har förmågan att utveckla nya arbetssätt.

Kvalifikationer
- Minst 3 års erfarenhet från arbete som produktägare i ett agilt team
- Eftergymnasial utbildning omfattande minst ett års studier inom IT, data/systemvetenskap eller marknadsföring
- Erfarenhet av tvärfunktionella samarbeten (IT, produkt, marknad, försäljning)
- Goda kunskaper i såväl svenska som engelska

Meriterande

- Erfarenhet av att arbeta med CRM
- Erfarenhet från arbete med CRM-system som Apsis, Salesforce, Adobe eller Hubspot
- Erfarenhet av segmentering, kundbeteenden och kundlojalitet

Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarkriterier:

Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten
Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser
Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Vårt erbjudande
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Placeringsorten är Solna

Vi erbjuder dig marknadsmässig lön, ett stort mått av frihet där du själv planerar ditt arbete samt får en möjlighet till bra balans mellan arbete och familjeliv. Du har möjlighet att jobba upp till 49% på distans. Vi satsar på dig som anställd och erbjuder kompetensutveckling, friskvårdstimme, friskvårdsbidrag, lärandetimme, föräldralön, förmånliga semesteravtal, flextid, som ett exempel ur det statliga erbjudandet.   Genom att samarbeta och vara öppna för nya perspektiv utvecklas vi som individer och verksamhet. Tillsammans frigör vi möjligheter som får Sverige i arbete.

Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår webbplats https://arbetsformedlingen.se/om-oss


Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2022-10-31. Bifoga ditt CV och ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet, samt intyg/betyg som styrker att du uppfyller efterfrågade kvalifikationer. 

På Arbetsförmedlingen tillämpas en evidensbaserad rekryteringsprocess. Du kan läsa mer om vår rekryteringsprocess på vår hemsida Jobba hos oss - Arbetsförmedlingen 

Urvalstest kan förekomma och vi kommer ge dig mer information om processen via e-post efter ansökan.

Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk.

Kontaktpersoner på detta företaget

Frida Biller, Arbetsförmedlingschef
010-487 63 43
Laila  Öhrling, Arbetsförmedlingschef
010-487 42 66
Christine Ekdahl Persson, Arbetsförmedlingschef
010-4871942
Åke Söderqvist, Enhetschef
010-486 96 29
Peter  Andersson, Arbetsförmedlingschef
010-486 84 18
Lena Hertzberg, Arbetsförmedlingschef
010-486 42 43
Pär Netsman, Sektionschef
010-488 01 62
Jeanette Magnusson, sektionschef
010-4866927
Sofia  Karlsson, Arbetsförmedlingschef
010-487 44 04
Ann-Marie Dabergott, Sektionschef
010-4860740

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arbetsförmedlingen
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 oktober 2022
  • Ansök senast: 31 oktober 2022

Besöksadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA 63105 Eskilstuna
None

Postadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA
Eskilstuna, 63105

Liknande jobb