OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
LK är en familjeägd koncern som kännetecknas av snabba beslut och trevliga, professionella kollegor.
Vi söker nu en Produktägare för vårt CRM. Detta är en fantastisk möjlighet för dig som vill utvecklas inom projektledning och ny teknik samt bli en del av ett framgångsrikt och expansivt företag.
Som produktägare hos oss kommer du att tillhöra den koncernövergripande IT-avdelningen och ha en viktig roll där du är länken mellan IT och Verksamhet.
Du kommer att vara ansvarig för implementation och vidareutveckling av initiativ som kommer att ha stor påverkan på hela vår organisation, t ex att förbättra våra interna användarupplevelser genom ett omfattande digitaliseringsprojekt med tonvikt på CRM.
Du kommer att arbeta med kravställning, ha en nära dialog med systemleverantören samt ansvara operativt och strategiskt för systemets produktlivscykel.
I rollen kommer du att vara den som driver projektet framåt, stöttar verksamheten, håller i workshops och ser över hur funktionaliteten i systemet bäst nyttjas.
Vi arbetar med den senaste tekniken. Inom CRM (Dynamics CRM) och BI (Power BI) arbetar vi med Microsoft.
Din bakgrund:
Vi ser gärna att du har en akademisk utbildning i botten eller motsvarande erfarenhet inom IT och teknik.
Du har en god IT-vana och har god förståelse för produktutveckling och kravställning samt effektivisering av arbetsprocesser.
Vi tror att du tidigare har jobbat med projektledning där effektivisering av verksamhetsprocesser har skapat bra resultat. Projektledning är något du gillar och vill fortsätta att arbeta med och utvecklas inom.
Vem är du?
Som person är du öppen, kommunikativ, nyfiken och gillar att driva förbättring. Du har en naturlig fallenhet för struktur, är duktig på att koordinera och har en ödmjuk inställning till kollegor och arbetsuppgifter.
Vi värdesätter personliga egenskaper högt och tror att du är en lagspelare som har förmågan inspirera andra.
Du har erfarenhet av att arbeta både agilt och med traditionella metoder och delar gärna med dig av dina kunskaper.
Vad erbjuder vi dig
Ett utvecklande och spännande jobb där du har möjlighet att ta helhetsansvar som produktägare för hjärtat av vår verksamhet. Vi har cirka 100 säljare runt om i Sverige som ser fram emot att få lära känna dig och kunna få förbättrade möjligheter för sitt arbete. Vår organisation är platt och utan hierarkier, med transparens och öppet klimat. Vi har en härlig stämning i företaget – vi trivs tillsammans och jobbar gärna i team. Vårt huvudkontor finns i Bromma, med närhet till kollektiva färdmedel.
Om företaget
LK är en modern handels- och produktionskoncern som verkar på global nivå inom värme- och VVS-system samt teknisk armatur. Organisationen har ca 500 anställda och våra produkter och lösningar säljs framgångsrikt i Europa, Mellanöstern, Asien och USA.
Nu söker vi dig som vill jobba som ansvarig Produktägare i våra koncernövergripande digitala projekt framöver.
Ansökan:
Jag som ansvarar för denna rekrytering heter Linda Freij och du kan nå mig på: linda.freij@houseofskills.se om du har frågor eller funderingar. Du kan även söka denna tjänst via vår hemsida: www.houseofskills.se. Vi ser fram emot din ansökan och kommer att intervjua löpande.