OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
AcadeMedia är Nordens största utbildningsföretag. Genom digitalisering, innovation och rätt strategi, effektiviserar vi processer och verktyg för anställda och elever.
Med utbildning och lärande som grund söker vi nu dig som vill vara med och skapa ett ännu bättre och mer hållbart samhälle!
Om tjänsten
Här finns verkligen möjlighet att vara med från början!
Detta är en helt ny tjänst hos oss, en kombination av teamcoach och produktägare, för etablering av en ny, modern dataplattform. Plattformen kommer vara väldigt central och strategiskt viktig för hela AcadeMedia.
Som produktägare för vår nya Data och Integrationsplattform arbetar du nära verksamheten. Du för dialog med olika intressenter, prioriterar, planerar och stöttar och coachar teamet.
Du arbetar tillsammans med andra i ett team av utvecklare, arkitekter, analytiker och representanter från verksamheten för att konkretisera verksamhetens behov kring data och integration.
Exempel på arbetsuppgifter
Arbeta i gränslandet mellan verksamheten och IT för att definiera vad som behövs för en robust och modern dataplattform
Data Governance - du och ditt team ansvarar för att data är korrekt och användbar samt skapar värde
Coacha och stötta teamet i det dagliga arbetet
Skapa långsiktig roadmap och supportera teamet med prioritering
Definiera arbetssätt och metoder med stakeholders och andra interna- och externa samarbetspartners
Din bakgrund
Du är en naturlig ledare och en självgående doer som arbetar strukturerat och analytiskt. Du är gärna ambassadör för agilt arbete i organisationen och trivs med agila arbetssätt.
Du har relevant eftergymnasial utbildning inom ekonomi, systemvetenskap eller likvärdig utbildning samt erfarenhet från liknande roll.
Du har god kunskap och förståelse för Business Intelligence, Data Management och Integration.
Du har god kompetens i svenska och engelska, i tal och skrift.
Vad får du av oss?
Vi erbjuder dig en unik chans att arbeta inom en bransch som påverkar samhället direkt genom utbildning. Du kommer att få arbeta sida vid sida med ett schysst team av experter i ett stort och ambitiöst bolag med fötterna på jorden.
AcadeMedia är ett väletablerat och expansivt företag som jobbar med moderna tekniker och plattformar. Kontoret är mitt i stan, med bra läge och en möjlighet att jobba hybrid.
AcadeMedia ger dig stor frihet och goda förutsättningar att själv forma din roll inom de givna ramarna. Vi tror på att ha en sund balans mellan yrkesliv och privatliv.
Kontaktperson och ansökan:
I denna rekrytering samarbetar AcadeMedia med House of Skills. Vid frågor eller funderingar kring tjänsten, vänligen kontakta mig som ansvarar för rekryteringen: Linda Freij: linda.freij@houseofskills.se.
Vi ser fram emot din ansökan!
Mer om AcadeMedia:
Utbildningsföretaget AcadeMedia är stationerade mitt i centrala Stockholm på Adolf Fredriks Kyrkogata och börsnoterades 2016 med idag 18,800 anställda. Trots storleken råder en familjär stämning av både lagkänsla och ambition. Företaget expanderar och växer hela tiden där det sker både nya förvärv och ännu mer utveckling. AcadeMedia finns både i Sverige, Norge, Tyskland och Nederländerna med inriktning mot allt från förskolan upp till vuxenutbildningar.
Läs gärna mer om oss på vår hemsida, academedia.se!