Arbetsbeskrivning
Brinner du för e-handel och försäljning på digitala kanaler? Vill du vara en hörnsten i att vidareutveckla vår branschledande e-handel, både i Sverige och internationellt? Gillar du innovation kombinerat med kundnärhet? Trivs du med att få saker att hända? Då är detta rollen för dig!
Om rollen
Du har en central roll i att styra e-handelns utveckling åt rätt håll. Genom att arbeta nära våra kunder och förstå deras behov, samlar du in önskemål och krav från våra kunder samt olika avdelningar inom företaget. Med ansvar för den övergripande kravhanteringen på Olssonparts.com säkerställer du därefter att rätt funktioner prioriteras.
Du är väl insatt i tekniker och trender inom e-handel och kommer tillsammans med IT- och marknadschef att planera och ta fram en teknisk roadmap. Du är en del av IT-teamet men stöttar även marknadsavdelningen i olika praktiska arbetsuppgifter som rör e-handeln. I rollen som produktägare arbetar du även som scrummaster med ansvar för prioritering och sammanställning av backlog. Du ansvarar även för den dagliga projektledningen inom utvecklingsteamet för e-handeln.
Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat:
Backloghantering och kravställning: Ansvara för backloggen och säkerställa att rätt funktioner prioriteras i nära samarbete med både backend- och frontend-utvecklare.
Projektledning och scrummasteransvar: Delegera och följa upp utvecklingsaktiviteter inom utvecklingsteamet, där vi arbetar agilt med utvecklingssprintar enligt Scrum.
Analysera användarbeteenden: Löpande analysera användarbeteenden för att identifiera nödvändiga optimeringar och förbättringar på olssonparts.com.
Support till marknadsavdelningen: Vid behov bistå marknadsförare med hantering av innehållsförändringar i e-handels-CMS och kampanjsystem.
SEO/SEM-optimering: Löpande utveckling och optimering av SEO och SEM med hjälp av verktyg som Google Search Console och Google Ads för att förbättra våra resultat på Google.
Din profil
Vi söker dig som är kommunikativ, noggrann och strukturerad. För att trivas i rollen bör du vara en serviceinriktad lagspelare med ett eget driv att utveckla vår e-handel tillsammans med teamet. Du är kreativ, kvalitetsmedveten och har förmågan att prioritera för att få saker att hända. Tidigare erfarenhet av e-handelsutveckling är ett mycket stort plus och vi ser gärna att du har kunskap om både de tekniska och affärsmässiga delarna av e-handel.
Om du tycker om att ha roligt på arbetet – för det har vi! – och söker efter en energifylld arbetsplats där det är ”högt i tak” kommer du att trivas hos oss. Verksamheten drivs från Ellös men det finns även möjlighet att arbeta i viss omfattning från vårt kontor i Stenungssund.
Är det du som är vår nya kollega?
Varmt välkommen med din ansökan till ansokningar@olssonparts.com. Skicka in din ansökan redan idag, urval och intervjuer sker löpande.
Välkommen till Olsson Parts!
Kontaktpersoner på detta företaget
Sabina Svensson
031-61 72 10