OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stockholms Stadsmission är en idéburen organisation, som drivs av idéen att alla människor har rätt att vara en del av samhället och få nya livschanser. Stockholms Stadsmission erbjuder människor akut hjälp, råd och stöd till sociala rättigheter, boende, arbetsträning samt utbildning för att förebygga och bryta utanförskap. Vårt främsta verktyg är att människor stärker sin egenmakt. Tillsammans skapar vi ett hållbart och mänskligare samhälle för alla!
En ny ekonomroll med fokus på digitalisering
Bakgrund
Stockholms Stadsmission bedriver arbete inom en rad olika områden för att bekämpa utanförskap med målsättning att alla ska ha tillgång till bostad, arbete, utbildning, mat, värme och gemenskap. Organisationen har växt snabbt under de senaste 10 åren och detta ställer ökade krav på en noggrann och effektiv hantering av ekonomi, kvalitet- och hållbarhetsfrågor samt inköp.
Under 2023 har medarbetarna inom controlling, redovisning, inköp, kvalitet och hållbarhet organiserats till en ny sammanslagen enhet med en nytillträdd Ekonomichef. Enheten arbetar för hela Stockholms Stadsmissions verksamhet med 650 medarbetare och 700 volontärer. 2022 hade Stockholms Stadsmission verksamhetsintäkter motsvarande ca 590 msek.
Om tjänsten
Stockholms Stadsmission söker en produktägare med ansvar för utveckling, förvaltning och användning av organisationens system och processer inom ekonomi och betalningsområdet. Organisationen bedriver många olika typer av verksamheter och står nu i startgroparna för att ta ett samlat grepp om alla betalningsflöden. Arbetet görs i nära samarbete med IT, övriga funktioner inom ekonomi och verksamheten. Rollen kommer att ingå i avdelningen för redovisning, controlling, kvalitet och finansiering.
Rollen är ny och som Produktägare Ekonomisystem och Betalflöden kommer du att ha möjlighet att vara med och påverka utformningen av innehållet i rollen. Du får möjlighet att göra stor skillnad på kort tid då det finns mycket spännande att ta tag i inklusive att delta i flera centrala IT-utvecklingsprojekt. Därtill ingår det att vara med och bidra till att utveckla produktägarrollen på Stockholms Stadsmission tillsammans med övriga produktägare.
Huvudsakliga arbetsuppgifter/ansvarsområden i rollen:
Identifiera, prioritera och leda utvecklingsinitiativ utifrån verksamhetskrav, strategier, teknisk utveckling och lagkrav inom produktområdet. Ansvara för produktområdets långsiktiga planer och koordinera utveckling med andra produktägare i organisationen.
Ansvara för systemen inom produktområdet. Vi använder Microsoft Business Central som ekonomisystem, ExFlow för fakturahantering samt Hypergene för budget och prognos. Du ansvarar för systemens budget och alla leverantörskontakter inom området.
Tillsammans med kollegor inom ekonomifunktionen ta fram och etablera arbetssätt, regelverk, processer och avtal för ekonomi- och betalningsområdet och delta i projekt som kravställare så att system implementeras i enlighet med ovan.
Bevaka utvecklingen inom området och sprida kunskap och förståelse internt.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering på Stockholms Stadsmissions huvudkontor i Sickla. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Tillträde snarast enligt överenskommelse.
Profil vi söker
Vi söker dig med:
Minst 3 års arbetserfarenhet med digitaliseringsfrågor och IT-lösningar för ekonomi och betalningshantering.
Arbetserfarenhet från en matrisorganisation är meriterande.
Eftergymnasial utbildning inom ekonomi. Akademisk examen inom ekonomi är meriterande.
Erfarenhet av produktägarskap är meriterande.
Erfarenhet av systemansvar är meriterande.
För att du ska lyckas och trivas i rollen krävs att du är självgående och har mycket god förmåga att koordinera och prioritera utvecklingssatsningar samt leda och stötta interna kollegor i förvaltning och förädling av system.
Som person är du noggrann, strukturerad i kombination med flexibel och lösningsinriktad. Du är smidig och har lätt för att samarbeta och bygga relationer såväl internt som externt med många olika roller och personligheter. Du har en analytisk förmåga som du kombinerar med ett stort mått av pragmatism för att uppnå uppsatta mål. Du trivs med ständigt förbättringsarbete och har förmåga att prioritera och behålla fokus på dina arbetsuppgifter i en organisation som präglas av återkommande organisatoriska förändringar på grund av beslut och händelser i samhället och i omvärlden och organisationens egen strävan efter effektiva och relevanta arbetssätt. Du vill arbeta för ett mänskligare samhälle och delar vår värdegrund. Du vill arbeta för ett mänskligare samhälle och delar vår värdegrund.
Frågor och ansökan
I denna rekrytering har Stockholms Stadsmission valt att samarbeta med Constatera Search & Interim. Om du har frågor kontakta gärna rekryteringskonsult Lotta Belfrage Palmqvist, lotta.belfrage-palmqvist@constatera.se, 0722-522 373.
Ansök senast 8 december 2023 med CV och ansökningsbrev via www.constatera.se
Urval och intervjuer sker löpande. Det är aktuellt att söka tjänsten så länge annonsen är publicerad.
Svara på följande frågor i din ansökan:
1. Varför är denna tjänst och idéburna organisation intressant för dig?
2. Hur uppfyller du kravprofilen i annonsen (svara gärna tydligt och konkret om dina matchande erfarenheter och personliga egenskaper)?
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Rektor Henrik Freed
0704218488
TF Rektor Erika Bosta
076 721 73 19
076 721 73 19
TF Rektor Erika Bosta
076-721 73 19
076-721 73 19
TF Rektor Erika Bosta
076-721 73 19
076- 721 73 19
Arto Moksunen
08-68 42 31 51
Bitr. rektor Magnus Säll
0736739252
Bitr. Rektor Magnus Säll
Verksamhetschef Sussa Johnsen
08-68423303
Socialchef Anna Johansson
08-68 42 3013
Verksamhetschef Maria Wisén
08-68 42 3231