Produktägare - ett år interim Stockholm

Arbetsbeskrivning

Som Produktägare hos vår kund är du ansvarig för att driva förmågeområdet Identitetshantering. Hantera roadmap och backlog. Förvalta, analysera, identifiera åtgärder, driva aktiviteter och projekt relaterat till Identitets- och behörighetsadministration (Identity and Access Management).
De söker en person med stor vilja och engagemang till detta intressanta, spännande och utmanande uppdrag.
Resursen skall ha följande egenskaper
stark kommunikativ förmåga
god administrativ förmåga
hög analytisk förmåga
förmåga att leda andra

Det krävs dokumenterad och praktisk erfarenhet av produktägarroll inom större organisationer. Uppdraget ställer höga krav på förmåga att hantera stress och snabbt kunna sortera och prioritera uppgifter likväl se och förstå sammanhang och effektivt och klokt hantera sitt nätverk både internt och externt mot övriga intressenter. Att samordna olika resurser och kompetenser dvs säkra förflyttning i initiativ är av stor vikt för att passa för uppdraget.
Det är viktigt att följa regler för offentlig upphandling, allmänna handlingar och att följa uppdragsgivarens processer och rutiner.
Tjänsteställe är Lindhagensgatan 100, Stockholm
Uppdraget innebär bl.a. ansvar för;
Analys och planering, såsom roadmap över förmågeområdets alla aktiviteter över tid och anskaffning av resurser
Leda och följa upp aktiviteter och projekt mot dess mål avseende omfattning, tid, kostnad och kvalité
Att det utförs enligt överenskommen plan och riktlinjer
Leda och hantera aktiviteter, projektgrupp, beställargrupp och andra viktiga intressenter
Rapportera enligt gällande rutiner
Hantering och upprätthållande av krav
Kontrollera och följa upp genomförandet och agera på förändringar Riskhantering
Samarbetar med IT-säkerhet för att säkerställa kommunikationsflödet kring IAM
Överlämna resultat till identifierade mottagare
Stänga aktiviteter och projektet samt sammanställa erfarenheter
Skallkrav: Minst 5 års erfarenhet av produktägarskap i större organisationer (>500 anstäldla)
Minst 5 års erfarenhet av att leda IT och verksamhetutvecklingsprojekt
Dokumenterad erfarenhet från minst 2 tidigare uppdrag av att leda alla faser i ett projekt, från analys till avslut.
Dokumenterad erfarenhet från minst 2 tidigare uppdrag av förvaltning i en outsourcad IT-miljö
Minst 2 års erfarenhet relaterat till Identity and Access Management
Meriterande: Minst 5 års erfarenhet av arbete inom en processtyrd verksamhet
Minst 2 års erfarenhet av båda produkterna Omada och UbiSecure.
Erfarenhet av minst 2 tidigare uppdrag där samverkan med HR avdelning har varit en central del av konsultens uppdrag
Erfarenhet av upphandlingar av IT-system eller tjänster från minst 2 tidigare uppdrag
Erfarenhet från minst 1 tidigare uppdrag av att ha arbetat i säkerhetsklassade IT-miljöer
Erfarenhet från minst 2 tidigare uppdrag av IT-integrationer och IT-infrastruktur
Minst 2 års dokumenterad erfarenhet av minst 1 av följande protokoll: SAML2, OpenID Connect, OAuth 2.0, LDAP och/eller WS-federation.
Omfattning: 40h/v. 2 Maj 2022 - 28 april 2023 ,med option på förlängning 6 månader.
  Visst låter detta som ett spännande uppdrag?
Sök redan i dag så berättar vi mer. Vi behöver en ansökan inkluderat ett svenskt CV som matchar vår kunds önskemål.
Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan då vi behöver komplettera med mer information och anbudstiden är kort.

NXT Interim och NXT Rekrytering är ett nischat och innovativt företag som är verksamma inom konsult och rekryteringsbranschen.
Vi är verksamma inom HR, IT, och Finans och har 20 års erfarenhet i branschen. Vi erbjuder våra konsulter bl a sjukförsäkring, remote-arbetsplatser och flera andra förmåner som förgyller deras vardag. Vid projektanställning tillämpar vi kollektivavtal.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: NXT Interim Stockholm AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 april 2022
  • Ansök senast: 29 april 2022

Liknande jobb


Tech Lead – Stockholm

Tech Lead – Stockholm

27 november 2024

26 november 2024