OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Välkommen till händelsernas centrum. Här arbetar du på regeringens uppdrag och på en myndighet som just nu behövs mer än någonsin. Som experter på alla typer av arbetsmarknadsfrågor bidrar vi med allt från analyser till konkreta insatser som gör att fler människor snabbare och lättare hittar jobb. Nu utvecklar vi nya arbetssätt, nya lösningar och nya sätt att samarbeta med olika aktörer i hela landet. Därför behövs fler engagerade medarbetare som vill vara med och driva förändring inom viktiga områden – är du en av dem?
Vilka är vi
För att lyckas att bli en modern myndighet med en användarupplevelse i världsklass, kräver vårt förnyelsearbete en kraftig utveckling av våra interna lösningar för digital kommunikation.
Därför har vi etablerat en sektion som fokuserar på att skapa en upplevelse utöver det vanliga för Arbetsförmedlingens medarbetare. Vi har höga ambitioner och drivs av innovation, användarupplevelse och användardriven agil utveckling.
Just nu gör vi om vårt intranät från grunden. Det nya intranätet blir navet i vår interna kommunikation, och kommer att vara uppbyggt kring sociala funktioner och innovativa e-tjänster.
Vi söker en Produktägare som får chansen att vara med och utveckla våra interna kommunikationslösningar med fokus på intranät.
Lockas du av detta har du hittat rätt – välkommen till ditt drömjobb!
Vem söker vi
Du har det övergripande operativa ansvaret för att driva arbetet med nyutveckling, vidareutveckling och drift av våra interna digitala kommunikationstjänster. Bland annat kommer ett helt nytt intranät lanseras under hösten. Du kommer ha ett litet men kompetent team med kompetenser inom UX/design, frontend- och backendutveckling till din hjälp. Ditt uppdrag blir att planera arbetet, leda teamet, och att också själv aktivt delta i arbetet med att till exempel hantera incidenter och förfrågningar från användare och intressenter.
Du kommer även att arbeta med andra lösningar inom digital kommunikation.
Du prioriterar och driver arbetet tillsammans med både interna och externa partners. Du prioriterar vilken utveckling och vilka förändringar som ger mest kund- och verksamhetsnytta och bästa möjliga användarupplevelse.
Som Produktägare jobbar du tätt ihop med många andra roller och funktioner i myndigheten, framför allt Produktansvarig, andra Produktägare, Förändringsledare, UX, Utvecklingsteam, Lösningsarkitekter. Du har även ett tätt nätverk med intressenter och användare inom områden som Kommunikation, HR, Ekonomi, Juridik, Upphandling, Inköp och IT-säkerhet. Du kommer också ha kontakter med externa leverantörer.
Kvalifikationer
Vi ser att du har:
- relevant högskoleutbildning inom IT, systemvetenskap, digital kommunikation, eller erfarenhet av arbetsuppgifter som gett motsvarande kunskap
- arbetat med verksamhetsutveckling där du använt IT och digitala lösningar som stöd för ditt arbete
- erfarenhet från produktägarrollen, produktutveckling, projektledning och/eller IT-utveckling
- tidigare arbetat med agila metoder
- erfarenhet av att analysera och prioritera användarbehov och bedöma affärs- och verksamhetsnytta
- kunskap inom digitala kommunikationstjänster, framför allt intranät, men gärna även andra webbtjänster, analys, sociala plattformar, sök och olika slags samarbetsverktyg
- kunskap om att analysera hur olika vägval kan ge bästa möjliga nytta med fokus på användarupplevelse, arkitektur och kostnad
MS Officepaketet tar vi för givet att du behärskar. Då vi arbetar på svenska behöver du vara flytande i både tal och skrift.
Vem är du
Du har ett brinnande intresse för digitala kommunikationslösningar och trivs med att jobba i en miljö där inte en dag är den andra lik. Du vill bidra i den operativa utvecklingen av nya kommunikationslösningar, som ger både kund- och verksamhetsnytta. Du vet vad det innebär att arbeta kunddrivet och att använda UX och servicedesign som stöd i ditt arbete.
Du är ansvarstagande, driven och initiativtagande och gillar att grotta i teknik och lösa problem. Du trivs att jobba med incidenter och drift där du tar tag i de problem som uppstår och löser dem på ett organiserat och strukturerat sätt. Du har lätt för att ta kontakt med nya personer och tar initiativ för att driva arbetet och myndigheten framåt. Du är en relationsskapande person och uttrycker dig väl på svenska då du kommer att ha mycket kontakt med både interna och externa intressenter – både inom vår IT-organisation och resten av verksamheten.
Du har en god samarbetsförmåga och tycker om att dela med dig av din kunskap till andra, samtidigt som du ser det som en självklarhet att ta del av andras kunskap för att själv utvecklas.
Du sätter alltid kunden/användaren och dess behov främst och tar utgångspunkt i det i ditt arbete. Du tar ägarskap, har en egen drivkraft och trivs bäst i en snabbrörlig och dynamisk miljö. Det är meriterande med erfarenhet från att ha arbetat i en större organisation med komplexa miljöer.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Vårt erbjudande
Anställningsformen är tillsvidare med 6 månaders provanställning för dig som inte redan är anställd på myndigheten. Tjänsten är baserad i ljusa, fina lokaler i vårt nybyggda huvudkontor i Solna Strand, även om vi under rådande förhållanden nu jobbar helt på distans. Vi har goda förmåner, med bra semesteravtal, flextid, möjlighet till friskvård på arbetstid samt ett generöst friskvårdsbidrag.
Hos oss finns ett stort engagemang, alla som arbetar här vill göra en insats. Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår hemsida www.arbetsformedlingen.se
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2021-09-19 märkt med Af-2021/0064 3060. Du ansöker genom att klicka på knappen ”ansök”. Du bifogar ditt CV och personligt brev samt besvarar på antal frågor som styrker kraven som efterfrågas i annonsen. Intervjuer sker löpande.
På Arbetsförmedlingen tillämpas en evidensbaserad rekryteringsprocess. Detta innebär att vi använder vetenskapligt förankrade urvalsmetoder och en strukturerad process för att bedöma vilken kandidat som är mest lämplig för tjänsten. Urvalstest kan förekomma och du får mer information om processen via e-post efter ansökan.
Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk.