Produktägare IT

Arbetsbeskrivning

Arbetsförmedlingen är Sveriges största förmedlare av arbeten. Arbetsförmedlingen har i uppdrag att så effektivt som möjligt föra samman arbetsgivare som söker personal med personer som söker arbete. På Arbetsförmedlingen arbetar 14 000 personer inom olika yrkesområden. Arbetsförmedlingens IT-avdelning finns i Stockholm och har 500 medarbetare.

Är du vår Chromecast Audio?

Vi står redo - vi har inte legat på latsidan. Vi har jobbat stenhårt under året med att modernisera vår kontaktcenter-plattform. Allt i enlighet med myndighetens kund- och kanalstrategi. Nu söker vi dig som ska hjälpa oss att lyckas. Låt oss jobba tillsammans för nya framgångar!

Arbetsförmedlingen är en myndighet i förändring. De kommande åren flyttar vi oss ännu närmare användarna i och med utbyggnaden av myndighetens nationella funktion för kundmöten på distans. För detta söker vi en produktägare till IT-avdelningen som ska utveckla samspelet mellan ”klassisk kundtjänst” och nya innovativa e-tjänster. Vårt mål är att kunden ska kunna röra sig sömlöst mellan de båda kanalerna.

Visst låter det spännande? Tänk att få ägna dagarna med att klura ut hur man på Sveriges största myndighet integrerar den digitala kanalen med den analoga. Lite som Chromecast Audio, fastän med telefoni som ska bli digital och självbetjänande….kanske lite svårt att förklara, du får veta mer om du blir kallad till intervju.

Som produktägare på IT-avdelningen har du såväl operativt som taktiskt ansvar. Tillsammans med produktansvarig och verksamhet sätter du ihop din backlog för de system du ansvarar för (vi ser det hellre som att du har ansvar för IT-upplevelser i kundmötet - ”system” blir så... ”boxigt” J)

Att vara produktägare på IT-avdelningen innebär ett nära samarbete med såväl externa parter som verksamhet, där leveransen står i fokus. Du kommer även att behöva rikta blicken utåt för omvärldsspaning och innovation. Exempel på andra arbetsmoment för en produktägare är informationssäkerhet, leda incident- och problemhantering, kartläggning och utveckling av arbetssätt och processer i kundtjänst, ta fram och analysera statistik över kundbeteende, leda workshops, hålla presentationer internt och externt och jobba taktiskt med löpande förbättringar.

Kvalifikationer


• Vi söker dig som är mycket intresserad av att jobba med framtidens kundmöte, dess verksamhetsutveckling och digitalisering – på Arbetsförmedlingen!
• För denna roll behöver du ha en utbildning med datainriktning, t.ex. systemvetenskaplig utbildning eller civilingenjör med datainriktning, eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt.
• Därtill tror vi att du har plus 4 års erfarenhet som produktägare med ansvar för IT-utveckling av avancerade självbetjäningstjänster på extern webb.
• Då vår webbplats har en komplex underliggande struktur samt runt 1,7 miljoner användare per månad, vill vi att din erfarenhet förvärvats under motsvarande förhållanden
• Dessutom händer det ju mycket inom webbområdet. Därför vill vi att du förvärvat dina erfarenheter under de senaste 5 åren, räknat bakåt från 2018.

Det är meriterande om du har erfarenhet av praktiskt arbetet med verksamhetsutveckling av processer i kundtjänst. Meriterande är även IT-utvecklingsrelaterad erfarenhet kopplat till något av följande områden: chattbott, chatt, videosamtal och co-browsing, kontaktcenterlösningen Callguide eller motsvarande, AI och agila arbetssätt.

Som person trivs du med ständig förbättring, gillar rörelse, är noggrann och ansvarstagande och har fokus på leverans - att få saker gjorda. Du är skicklig och har vana att kommunicera skriftligt och muntligt med såväl verksamhet, utvecklingsteam som andra produktägare.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet för rollen.

Övrigt

Anställningen är tillsvidare. Anställningen är på heltid och vi tillämpar provanställning vid extern rekrytering. Intervjuer sker löpande.

Arbetsförmedlingen erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Vi välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnicitet, religion, funktionsnedsättning, sexuell läggning och ålder. Läs mer om vår organisation, vårt uppdrag, vår vision och vår värdegrund på vår hemsida www.arbetsformedlingen.se

AnsökanVälkommen med din ansökan märkt med diarienr. Af-2018/0042 8903 senast datum 21/10. Du ansöker genom att klicka på knappen "ansök" nedan. Besvara frågorna om din utbildning och arbetslivserfarenhet samt bifoga ditt CV och ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet.

Kontaktpersoner på detta företaget

Frida Biller, Arbetsförmedlingschef
010-487 63 43
Laila  Öhrling, Arbetsförmedlingschef
010-487 42 66
Christine Ekdahl Persson, Arbetsförmedlingschef
010-4871942
Åke Söderqvist, Enhetschef
010-486 96 29
Peter  Andersson, Arbetsförmedlingschef
010-486 84 18
Lena Hertzberg, Arbetsförmedlingschef
010-486 42 43
Pär Netsman, Sektionschef
010-488 01 62
Jeanette Magnusson, sektionschef
010-4866927
Sofia  Karlsson, Arbetsförmedlingschef
010-487 44 04
Ann-Marie Dabergott, Sektionschef
010-4860740

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arbetsförmedlingen Eskilstuna
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell lönesättning
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 21 september 2018

Besöksadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA 63105 Eskilstuna
None

Postadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA
Eskilstuna, 63105

Liknande jobb


Data Scientist

Data Scientist

23 oktober 2024

22 oktober 2024

22 oktober 2024

Sales & Marketing Analyst

Sales & Marketing Analyst

22 oktober 2024