OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
MarTech är en stor nysatsning på Svenska Spel och därför etablerar vi nu ett helt nytt team som ska ge koncernen rätt förutsättningar för att accelerera den datadrivna kundrelationen. Detta innebär att rätt kund får rätt budskap, i rätt kanal, vid rätt tidpunkt. Är du en person som brinner för att bygga nytt och vill forma framtiden? Kom till oss och driv förändring i framkant!
Vad kommer du att göra?
MarTech handlar om att synka system, teknik, data, analys och kundinsikt för en förbättrad kundupplevelse! Vi vill arbeta i tvärfunktionella team som drivs av att skapa kund- och affärsnytta i en legalt och tekniskt komplex värld.
I rollen som Produktägare ansvarar du för vad teamet levererar utifrån affärens och koncernens målbild. Du ansvarar för att besluta, beskriva och prioritera det som ska levereras utifrån teamets backlogg. Som produktägare står du för både affärs- och techperspektivet och agerar point of contact för teamets samarbeten med allt från interna stakeholders till externa leverantörer.
Genom Adobe Experience Cloud exekverar våra affärsområden sin marknadsföring och det är inte bara nyttigt utan också nödvändigt att vi ur ett koncernperspektiv prioriterar rätt saker i rätt tid för att skapa så mycket värde som möjligt. Och där kommer du och resten av MarTech-teamet in i bilden som tekniska möjliggörare.
Är du den som kommer att göra det?
Som person har du en stark drivkraft och beslutsamhet. Du gillar att sitta i förarsätet och är bra på att etablera och utveckla relationer. Du har minst tre års erfarenhet som produktägare och har tidigare jobbat med marknadsföringsprocesser. Vi ser att du har tidigare erfarenhet av att analysera behov och bedöma kund- och affärsnytta.
Det är meriterande om du har erfarenhet av molnbaserade MarTech-verktyg som Adobe Experience Cloud eller Salesforce Marketing Cloud gärna inom spelbranschen.
Om Tech på Svenska Spel
På Svenska Spel hanterar vi 10 000 000 transaktioner varje dag, året runt och på sex dagar har vi hanterat samma transaktionsvolym som den största pengaöverföringsappen gör på en månad. Varje dag utvecklar, driftar och supportar vi ett av världens mest avancerade spelsystem, vi är med andra ord ett techbolag som sysslar med spel - inte tvärtom. Och som ett techbolag som sysslar med spel kommer ett ansvar, både för folks drömmar och spänning, men även för deras spelande. Det är också därför du kommer märka att vårt spelansvarsarbete genomsyrar hela företaget från första dagen du börjar jobba hos oss.
Vi är Svenska Spel
På Svenska Spel får du möjlighet att växa och utvecklas tillsammans med ca 2100 engagerade kollegor. Vi är modiga, nyfikna och vi strävar efter enkelhet i allt vi gör. Vi vill att spel ska vara till glädje för alla - för våra medarbetare, kunder och gäster, för idrotten och för samhället i stort. Vi sponsrar idrottsrörelsen på alla nivåer, förebygger spelproblem och låter vinsten gå tillbaka till samhället.
Ansökan och kontaktuppgifter
Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Visby eller Solna.
Vi utför urval och intervjuer löpande så tveka inte med att skicka in din ansökan redan idag.
För frågor om tjänsten, kontakta Sara Isaksson, Chef MarTech på sara.isaksson@svenskaspel.se
För frågor om rekryteringsprocessen, kontakta Team Talent Acquisition på teamta@svenskaspel.se
LI-SVS
Kontaktpersoner på detta företaget
Ann-Catrine Snis
08-50895453