OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om konsultuppdraget
- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: Ca. 12 månader
- Uppdragsstart: Enligt ök.
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Omfattning: 100%
- OBS! Det är väldigt viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.
Arbetsbeskrivning
Kunden söker nu en Produktägare till ett av sina team.
Du kommer att arbeta i ett agilt utvecklingsteam som utvecklar och underhåller publika webbplatser. Just nu arbetar teamet med plattformsutveckling och transformation av kundens webbkanaler genom en ny arkitektur och implementation av headless-CMS.
Som produktägare samarbetar du med intressenter för hela kedjan från vision till sub-task på teamets tavla. Du är ledande i arbetet med att definiera MVP-er i tidiga steg, förmedla dess värde, samt ta fram en roadmap och driva det strategiska utvecklingsarbetet för de produkter och tjänster som ingår i ansvarsområdet. I en tät dialog med intressenter och team jobbar du med att specificera, bryta ner och prioritera teamets backlogg för att maximera värdet av teamets arbete.
Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
- Minst 4 års erfarenhet av att arbeta med olika agila processer och metoder, under de senaste 6 åren.
- Minst 2 års arbetslivserfarenhet som Produktägare för ett agilt team, under de senaste 6 åren.
- Har varit ansvarig för en produkt och/eller minst en gång tagit fram en agil produkts vision, strategi och roadmap (i roller som t.ex. Produktägare, Product Manager, Produktledare) från minst 1 tidigare uppdrag.
- Erfarenhet från minst 2 uppdrag av att etablera fungerande samarbeten med beställare/intressenter.
- Minst 2 års erfarenhet av arbete med kundnära webbutveckling.
- Minst 1 års erfarenhet av budgetarbete.
Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):
- Erfarenhet från minst 1 uppdrag av att samarbeta med icke-teknisk personal. (Dvs. kunna förklara tekniskt komplexa ärenden för mindre kunniga inom området)
- Minst 2 års erfarenhet av arbete med affärsutveckling (Arbete med modeller, KPI, hypotesdriven affärsutveckling)
- Erfarenhet från minst 1 uppdrag av arbete med reseplanering på webb
- Minst 2 års erfarenhet från team som arbetat med molnbaserad produkt(er), inom dev-ops team
Önskemål om personliga egenskaper:
- Kommunikativ
- Lösningsfokuserad
- Analytisk
- Helhetsperspektiv
- Självgående och drivande
- Gillar att jobba i team
- Kan samarbeta med andra team
______________________
Hur du kommer vidare
- Sök uppdraget genom denna annons
- I ansökan anger du ett kravställt timpris
- Lägg in ett CV på svenska i word-format
- Vi återkopplar genom plattformen om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på det bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.
På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.
Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.
Om Shaya Solutions
Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.
Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm.
Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.
Annonsförsäljare undanbedes.
Kontaktpersoner på detta företaget
Joseph Öberg Shaya
Ellen Falkenström