OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om konsultuppdraget
- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: Ca. 12 månader
- Uppdragsstart: Enligt ök.
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Omfattning: 100%
- OBS! Det är väldigt viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.
Arbetsbeskrivning
Kunden söker nu en produktägare till ett av deras team. Det team du kommer jobba med har fokus på att utveckla och förvalta nya tjänster baserat på kundens målarkitektur. Tjänsterna, som är backendtjänster driftas på AWS och integreras mot ett antal interna och externa applikationer.
Initialt arbetar teamet med att:
- Skapa backendtjänster ovanpå en lagringsplattform och göra dem tillgängliga som molntjänster med tydliga APIer etc.
- Integrationsutveckla mot ett antal externa system.
- Samverka och stötta andra utvecklingsteam, t ex för webb och app för att uppnå gemensamma mål och leverera smarta digitala tjänster till resenärer och andra slutanvändare.
- Medverka i arbetet med att tillhandahålla trafikinformation som öppen data.
Du kommer in i ett agilt teamet bestående av en scrum master, en tech lead och ett par utvecklare. I ett senare skede kan det fyllas på med fler utvecklare och andra roller som t ex tjänstedesigners, kravanalytiker och testledare.
Det är viktigt att du är strukturerad, kommunikativ och har mycket god samarbetsförmåga. Du lyssnar in och kan anpassa ditt agerande utifrån behov. Vidare har du erfarenhet från roller där du haft flera intressenter som behöver enas, och du bör vara van att leda dialoger och workshops. Du har även erfarenhet av att använda verktyg för planering, exempelvis JIRA.
Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
- Erfarenhet av att jobba inom systemutveckling eller integrationsutveckling i minst 5 år
- Minst 2 års dokumenterad arbetslivserfarenhet av att ha jobbat som produktägare för ett agilt team inom de senaste 5 åren.
- Minst 2 års erfarenhet av att arbeta med olika agila processer och metoder, under de senaste 5 åren.
- Erfarenhet av att självständigt driva och leda team, under de senaste 5 åren.
- Erfarenhet av att leverera backendlösning(ar) från idé till slutkonsument i ett agilt kontext i minst ett dokumenterat uppdrag.
Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):
- Minst en utbildning inom något agilt ramverk från de senaste 3 åren.
- Minst 3 dokumenterade uppdrag där konsulten ansvarat för att ta fram en agil produkts vision, strategi och roadmap.
- Erfarenhet av att samarbeta med olika typer av intressenter, interna och externa under minst 2 år.
______________________
Hur du kommer vidare
- Sök uppdraget genom denna annons
- I ansökan anger du ett kravställt timpris
- Lägg in ett CV på svenska i word-format
- Vi återkopplar genom plattformen om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på det bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.
På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.
Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.
Om Shaya Solutions
Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.
Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm.
Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.
Annonsförsäljare undanbedes.
Kontaktpersoner på detta företaget
Joseph Öberg Shaya
Ellen Falkenström